tidningsströ

maiagull

Trådstartare
Är det nån som använder det istället för spån? Fungerar det bra isåfall? :p Kan man blanda det med spån?

Jag använder tidningsströ till min häst. Jag tycker det funkar jätte bra. Det är framförallt dammfritt vilket jag tycker är väldigt bra. Sen är det väldigt billigt i jämförelse med spån. På anläggningen där jag har min häst finns en pappersrivare så folk tar med sina tidningarna så rivs dom på plats.

Vi har haft det under en period. Jag tycker att det funkade bra. Vi hade en pappersrivare i stallet, men jag tror att man kan köpa på "bal" också.

Bekanta till oss har papper till sina hästar.
Personligen tycker jag att det är lite knepigt att mocka :crazy:... Vet inte om jag bara är känslig, men jag tycker att det luktar lite skumt (inte så konstigt iofs, gamla tidningar juh...).
De tar emot papper och tidningar som de river i egen pappersrivare, och på så sätt får de ju sitt strö nästintill gratis. Så ekonomiskt är det ju om inte annat.

Dokumentförstörare är ingen hit, i alla fall inte om du tänker på en sån som maler i långa strimlor...

Jag kan tänka mig att det luktar lite skumt. Fast jag tänkte blanda med spån eftersom det är billigare. Om det är möjligt. Det finns ju annat jag hellre lägger pengarna på om det går. :p

Vad använder dom för pappersrivare :confused:

vi köpte från yxnarum.
har man inte möjlighet att hämta ,så kör dom ut det till en.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fungerar plegicil på människor också? Jag använder det när jag ska börja skritta hästarna vid hand efter boxvila. Effekten är ju...
Svar
9
· Visningar
707
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 935
Senast: Editten
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 120
Senast: MiniLi
·
Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka