tidsplanering

panzy

Trådstartare
hur lång tid innan start behöver man vara på tävlingsplatsen?
ska rida 50CR, bangenomgång o vet.besiktning innan..
nån som är villig att gå igenom vad man ska hinna med innan start, i vilken ordning du gör allt osv.. gärna detaljerat... börjar bli nervös =)

Sv: tidsplanering

När är starten?

Senast ändrad av en moderator:

vet inte än, tänkte mest på hur lång tid man behöver beräkna. Men brukar inte 50-starterna vara vid 10-tiden?

jag brukar försöka vara där minst 2 h innan start, helst 3, eller iaf planera för 3 h... men det blir ju iaf bara 2, allt tar ju alltid längre tid än man tror!

Först ska du anmäla dig i sekretariatet. Sen lastar du av hästen. Gör den färdig för att gå till veterinären. Hur lång tid det tar beror ju på. Vissa hästar behöver röra på sig för att lugna ner sig innan man besiktigar.
Veterinärbesiktningen tar bara ett par minuter om det inte är kö.
Skulle bangenomgången börja 45 min eller mer innan start så hinner du sadla efter den är färdig. Börjar den en halvtimme innan start kan det vara skönt att hästen redan är sadlad.
Eftersom du ska rida CR så behöver du inte rida fram hästen mer än i skritt/trav. Ta det lugnt i början så hinner hästen värma upp ordentligt.
Hoppas allt går bra
// Linda

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 417
Senast: Edla
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: Blyger
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 032
Senast: Badger
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 291
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?