Du får vänta och se när valpbilderna kommer vilken vinthund det ärVad är det för vinthundsras du funderar på att köpa där uppfödaren påstår att tikar inte kan bo med tikar osv? Det låter extremt konstigt i mina öron och en sådan uppfödare skulle jag absolut inte köpa hund från. En vinthund ÄR snäll mot andra hundar, otroligt lättsam och trevlig. Om de inte gillar andra så visar de oftast det genom att helt enkelt inte bry sig om de andra, inte att de slåss.
Tikarnas beteende påverkar absolut valparna, men att gå på enbart tiken är inte heller lämpligt eftersom det är så otroligt mycket genetik som spelar in. Att vinthundar är avvaktande mot främlingar är i 99% av fallen rastypiskt. Det är dock viktigt att ta skillnad på om hundarna inte bryr sig eller om de är rädda. Ingen hund ska vara rädd för människor, hur främmande de än är.
Tiken (mamman) har inte bott hos uppfödaren från början inte heller hanen hon gick med. Uppfödaren kanske inte ville ta några risker om bråk, jag vet inte
Tiken stod en bit ifrån och skällde lite, efter ett par minuter kom hon fram och nosade gick sen bort och skällde igen. Hon gillade inte att vi va där men hon va inte aggressiv
Jag ska dit igen, kanske får jag kontakt med tiken då...frågan är hur jag ska förhålla mig om jag inte gillar tiken, vad jobbigt