Bukefalos 28 år!

tilläggsregistrerad men fel land i WorldFengur

Breen

Trådstartare
Någon som varit med om det och vet vad jag bör göra? Försöker få tag på SIF Avel men det är liksom fler än jag som ringer nu i dessa brådskande tider.

Jag har en islandshäst som när han importerades från Danmark 2008 tilläggsregistrerades (svenskregistrerades). Dvs. hans danska pass skickades in till Svenska islandsförbundet och jag fick en stämpel, signatur och datum i passet. Därför har jag tagit det lugnt nu under hösten och utgått från att min import är tilläggsregistrerad. När jag häromdagen sökte runt på Worldfengur upptäcker jag av en slump att min import fortfarande anges uppehålla sig i Danmark, vilket gjorde mig nervös. För på SIF avel har jag tidigare läst mig till att en importerad häst redan räknas som tilläggsregistrerad om den har en stämpel i passet SAMT är registrerad i Sverige på Worldfengur.
"Om hästpasset har stämpel ‘Registrerad i Svenska Islandshästförbundet’, daterat och signerat samt att det i WorldFengur står aktuellt land Sverige är er hästs pass OK tilläggsregistrerat"

Så någon som har en aning om hur jag bör göra nu för att få min häst registrerad i Sverige även på WorldFengur? Ta ut en ID-kontrollant och göra hela proceduren? Eller skicka in passet till SIF avel för ytterligare en tilläggsregistrering? Finner ingen information vad man gör när man har stämpeln sedan tidigare men det är fel i WorldFengur.
 
Det kan bara SIF svara på vad som gäller i ditt fall, kommer du inte fram på telefon så går det alltid att mejla.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Det visade sig att hästen jag är intresserad av att köpa inte är tilläggsregistrerad i Sverige. Den blev importerad för några år sedan...
Svar
15
· Visningar
1 783
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 811
Senast: Masse
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 794
Senast: OlleAtlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp