Tillåtet eller otillåtet??

Sparvoga

Trådstartare
Har diskuterat i stallet om det är tillåtet att deltaga i provlopp med häst som blivit sprutad i led och där karensen är 28dygn, innan tiden gått ut? Jag anser att det inte är tillåtet, provlopp bör ju jämställas med tävling, eller?

Är endast en disskusion om regelverket.

Sv: Tillåtet eller otillåtet??

Har diskuterat i stallet om det är tillåtet att deltaga i provlopp med häst som blivit sprutad i led och där karensen är 28dygn, innan tiden gått ut? Jag anser att det inte är tillåtet, provlopp bör ju jämställas med tävling, eller?

Nej, det är inte tillåtet.

Det är precis som "Humlan" skriver, inte tillåtet. Det förekommer vid enstaka tillfällen dopningsprov även i samband med provlopp.

Precis, ska man hårddra det får men ju inte ens träna för tävling även om man kan få ordinerat att träna på som vanligt av veterinären.

En total avvikelse som ändå har lite med tråden att göra.

En bekant till mig hade fått hem en häst som han skulle prova innan han tog den i träning och anmälde den i fel namn, en brun häst är ju lik en annan brun häst.
vad händer? Dopingprov i provloppet så klart.
Jag vet att han erkände att det inte var rätt häst och ringde nån annan tränare som blixtsnabbt fått in den på sin träningslista där den varit några dagar innan. men tillgodokontot sjönk lite för min bekant... :angel:

Så klart att det blir så om man försöker fuska... :grin:

Liknande trådar

Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
541
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 306
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 635
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka