Tillåtet i Finland!?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare NinasApache
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 045
Sv: Tillåtet i Finland!?

*kl*

Är inte så insatt i trav, men min pappa är. Han sa dock att piggarna på parerstängerna inte är godkända vid tävling men parerstänger används flitigt för att hålla hästen "rakare".

Så jag tycker som många andra här att ta reda på all fakta innan man börjar trakka ner på någon annan. Ett tips bara. :devil:

Piggarna sitter på huvudstången som du väljer att kalla parerstång, visst är det tillåtet med EN huvudstång men definitivt inte med två.

Du blandar inte ihop dem med sidostängerna som oftasta används i par och på de flesta sulkys sitter där vare sig de används eller ej?

Fast parerstängerna är ett par andra stänger. Det är de som sitter i sulkyn. Där har jag inte hört om någon som sätter piggar. Piggarna på bilden sitter på en huvudstång.

Fast parerstängerna är ett par andra stänger. Det är de som sitter i sulkyn. Där har jag inte hört om någon som sätter piggar. Piggarna på bilden sitter på en huvudstång.

Det kanske vore något, för att få fart på dem...:rofl: ;) :D

*KL*
:rofl: Haha, vilken rolig tråd, jag tror jag dör...:rofl:
/ Netti som är finne och ska börja akta sig för alla piggar

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 421
Senast: Lyan
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
964
Senast: Roheryn
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 287
Senast: Kajsalisa
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 522
Senast: Idaw83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna