Tillåtna bakskydd

Sv: Tillåtna bakskydd

Om du menar att du använder eskadrons "vanliga" bakskydd alltså de som bara sitter med plast på insidan så är det faktiskt vist elastisk rem i knäppningen så uppenbarligen är nu dessa också förbjudna.
Blir så jäkla trött på folk som håller på och klyddar med bakskydden så att vi andra skall bli drabbade och inte kunna använda normala skydd som hästen trivs med.
Tyvärr vet jag flera som sätter på teknikskydd i kvalen för att hästen skall kvala, så jäkla tröttsamt, har inte hästen tillräcklig teknik för att ta sig dit utan hjälpmedel så har den f*n inte i finalerna att göra.

Själv funderar jag inte ens på att sätta på en häst skydd utan resår i stängningen då jag tycker det blir alldeles för stumt för hästen tittar man på en häst som haft fasta remmar när man plockar av skydden efter en hoppning så har den klara märken kvar efter remmarna något som aldrig inträffar med elastiska remmar (som är korrekt spända och inte åtdragna). Dessutom är det ju sjukt nog så att 99% av teknikskydden har just fasta remmar och inte elastiska.

Med tanke på att skydden får väga max 400gram så finns det inte heller mkt att välja på, läderskydden går bort alla jag provvägt ligger antingen över eller precis på, lite regn på det och de blir för tunga. Dessutom har i alla fall jag inga läderskydd som inte remmarna har en bit elastisitet vilket gör att de inte längre är tillåtna.

Menar dessa som eskadrons "vanliga":
http://www.lyckasridsport.se/lb_lag_bak.jpg

Och där är inga elastiska delar.

För övrigt håller jag helt med :bow:
 
Sv: Tillåtna bakskydd

Mina sådana är i alla fall elastiska, iofs är de många år gamla de jag har då jag inte använder sådana längre då de alltid har en förmåga att vända sig på hästar som verkligen behöver dem = stryker sig, så då har de ändrat dem sedan mina gjordes.

Tycker överhuvudtaget inte alls om den modellen på bakbensskydd utan vill ha den typen som sitter om kotan liknande hur ett senskydd sitter just för att de sitter mkt bättre och den modellen har jag nog aldrig sett några utan resår.
 
Sv: Tillåtna bakskydd

Öh, min är oxå gamla, har very old modellen oxå i andra stallet. Men det är ju bara "skålen" och sedan sitter ju fodret på kardborren hela vägen - inte elastikt? Hmm...

De som du gillar tycker jag är så läskiga :angel: Men sen har jag heller aldrig haft någon som behövt skydden för att de strök sig så eskadronskydden har alltid suttit som en smäck. Kan tänka mig att det inte gör det annars nej.
 

Liknande trådar

Dressyr Undrar om detta bettet är okej att tävla dressyr med (PONNY)...
Svar
1
· Visningar
1 203
Senast: Anyo
·
Dressyr Hej! Ska till våren böjar tävlar lite lokal dressyr - Lb:1 klasser. Har inte tävlat lokal dressyr förut och har därför ett par frågor...
2
Svar
30
· Visningar
4 335
E
Utrustning Undrar vad nypriset på ett Mylers Toklat-bett är?! Någon som vet? Bettet jag pratar om är detta:
Svar
11
· Visningar
1 536
Senast: fjordtokan
·
L
Utrustning Vad heter modellen på Penelope Leprevost GPA kavaj? Har dragkedja och specialsydda armbågar.
Svar
0
· Visningar
1 308
Senast: lisah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • hjälm till avlångt huvud?
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp