tillåtna bett

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare zebra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 922
Sv: tillåtna bett

Du får rida på alla ringbett som faller under ridbett i lätta klasser, man har släppt restrektionerna vad gäller den biten. Numera får man rida på alla bett med ring, men utan skänkel.

Ett bett som många faller på, är det sk tränsbettet med parerstång. Detta är ett körbett och inte ett ridbett, i övrigt kan man välja och vraka som man vill.:D

Boj skrev:
Du får rida på alla ringbett som faller under ridbett i lätta klasser, man har släppt restrektionerna vad gäller den biten. Numera får man rida på alla bett med ring, men utan skänkel.

Ett bett som många faller på, är det sk tränsbettet med parerstång. Detta är ett körbett och inte ett ridbett, i övrigt kan man välja och vraka som man vill.:D

med parerstång, hur ser det ut? :confused:

Räknas D/eggbetten till ringbett?

ok tack!!:)
och precis som marijaa undrar så undrar jag om d-ring/egg är ringbett, ett "D" är ju inte en ring!? Har sett ordet "tränsbett" också, faller ovan bett in där också?
/bea

Svar ja på den frågan.

btpartr.jpg

Detta är ett bett med parerstång, och räknas som körbett och inte ridbett.

Liknande trådar

Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
791
Senast: Edla
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
954
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka