Tillbaka i den grå vardagen med slagsmål mot väderkvarnar, moment 22 och farao vet allt...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Byråkratiska regler och riktlinjer, grundade på politiska beslut och lagar fastställda av riksdag och regering, är svårt att förstå sig på är man är den lilla människan i beroendeställning.

När det är olika tjänstemän som ringer varje gång från försäkringskassa eller som idag arbetsförmedling och de inte har tillgång till all information om mig på grund av sekretesslås inom Arbetsförmedlingen,, blir man trött...

Moment 22 som vanligt med andra ord. Knappt 60+ stämpeldagar kvar... när jag kommer ner på 50 får Arbetsförmedlingen arslet ur vagnen och erbjuder mig plats i arbetsplatsgarantin och kommer fortsätta få samma ersättning, men då från försäkringskassan. Att jag haft kontakt med SIUS tjänsteman flera gånger sedan 3 oktober 2022 och väntar på plats på arbetsförmågetest var heller inget denne snubbe visste....

Söker du jobb? Det står här attt du har 50 % sjukersättning.
Ja, jag söker 1-10 HELTIDSJOBB i månaden, ni har sagt 2 HELTIDSJOBB i månaden. Jag har blivit kallad till 2 telefonintervjuer och blivit utvald till 4 symboltest.

Oj, vad bra - fortsätt så. Nu ska jag initiera SiUS på nytt, beträffande arbetsförmågetest, utifrån dagens samtal...
Som sagt... händelse +/- 0 som vanligt och jag gör ändå vad jag ska...
Hopplöst fall....

Om någon har kontors/receptionist... liknande jobb på 50 % har jag fortfarande rätt till hjälp med anpassad arbetsplats, samt LÖNEBIDRAG. Tacksam för all hjälp med detta, då det är kärvt!!! Och jag gör vad jag kan.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp