Tillridning

Betalade 5000/månad, mindre stall ( ingen nackdel för min häst som behöver lugn och ro ) var där i två vändor med vila i mellan ( unghäst ).
 
Beror på var, vem och vilket förhållande . Men nånstans runt 7000/mån och upp helinackorderad brukar det handla om beroende på vad du avser som sagt 😄
Tack snälla för svar. Hur hittar man dessa bra utbildare? Grannen säger en ... som känner en... som vet...
 
Tack snälla för svar. Hur hittar man dessa bra utbildare? Grannen säger en ... som känner en... som vet...

Oj - alltså det beror på vad du har för kriterier utifrån dina och hästens behov . Du kan hitta en du är nöjd med utifrån dina kriterier, medans någon annan vill ha något annat. Börja med att fastställa just dina egna önskemål och kriteria. Sen kan du fråga några du känner väl som känner dig om tankar och råd. Sen utöver det hör dig för ang tipsen, sök på recensioner och de yrkesverksammas egna presentationer osv 😄
 
Oj - alltså det beror på vad du har för kriterier utifrån dina och hästens behov . Du kan hitta en du är nöjd med utifrån dina kriterier, medans någon annan vill ha något annat. Börja med att fastställa just dina egna önskemål och kriteria. Sen kan du fråga några du känner väl som känner dig om tankar och råd. Sen utöver det hör dig för ang tipsen, sök på recensioner och de yrkesverksammas egna presentationer osv 😄
Har nu hittat två var av en brukar sälja hästar för 300000+ och det skulle kosta 12000+moms hel inaccordering .... Sen en annan som tar 8000+moms för samma... pust det är dyrt med häst...
 
Kända namn med stora kontaktnät brukar ligga mellan 7-12 000 kr + moms per månad för utbildning. Räknar man på tiden som läggs ner så är det fullt rimliga pengar. Går att hitta mindre kända namn som kan erbjuda billigare månadskostnad och som många gånger kan göra ett minst lika bra jobb (de tar bara helt enkelt knappt betalt för det). Dom brukar dock inte ha samma kontaktnät att tillgå vilket kan vara negativt om man vill lämna iväg för försäljning. Är man dock bara ute efter utbildning så kan det ju kvitta.

Vill man marknadsföra hästen så välj ett känt namn. Är man bara ute efter själva jobbet så kan man komma billigare undan genom att leta igenom sitt och bekantas kontaktnät.
 
Här i Skåne vet jag flera ”kända” som tar mellan 4000-10000(+moms). Ibland kan man få lite rabatt om man har mer än en häst. Ska hästen utbildas för att senare säljas hade jag valt en utbildare som även tävlar och kan få resultat på hästen.
 
Kolla om du har några lokala hästgrupper på fb och be om rekommendationer. Sedan kan du gå vidare och kolla om de har privata hemsidor...

Själv skulle jag inte lämna till någon som inte har egna referenser eller resultat från tidigare hästägare/hästar.
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 718
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 614
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 571
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 349
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp