Tillskott för håret

kolblakkur

Trådstartare
Finns det någon här som kan rekommendera något tillskott för bättre hårkvalité? Finns det ens något som fungerar? Vilka är era erfarenheter?

Jag äter Silica Gel, min frisör säger att det märks på mitt hår att det är skillnad. Jag vet ej hur vetenskapligt det är dock. Jag märker ingen större skillnad på naglarna däremot, men det ska bli spännande att se nu när hösten och vintern slår till. Då brukar naglarna normalt sett böja skiva sig.

Jag köpte detta när jag letade hjälp för mitt (kortisonframkallade) håravfall. Funkar superbt på mig. Jag fick en tofs i tinningen där det satte fart :)
Fick bättre volym också efersom alla nya hårstrån lyfte håret från hårbottnen.
35973

Inte testat själv men jag och flera av mina kompisar har gett Priorin till hundar med väldigt gott resultat. Det är alltså ett tillskott för människa :D

Jag gillar Great Earth's Beautiful Hair. Tappade mängder med hår förra vintern, och efter att ha knaprat en halv burk ungefär tappade jag knappt ett hårstrå längre. Det enda hårtillskottet jag hittils har hittat där det räcker med 1 tablett om dagen också! :)

Jag började ta Priorin när jag tappa stora mängder hår. Gick och tog blodprover men de hittade ingen brist på något. Var desperat så. Mitt hår är jättefint nu. Tappar typ inga hårstrån alls.

Min pappa tar också Priorin och på honom har det växt ut hår där han tidigare var skallig.

Sjukt dyrt dock, men jag vågar inte sluta. 😬

Jag käkar omega 3-tillskott. Läste lite om sådant, konstaterade att jag hade samtliga symptom på att ha omega 3-brist, att jag åt väldigt lite sådant som innehåller omega 3 och väldigt mycket av sådant som försvårade upptaget av det för kroppen. Började med tillskotten, allt blev bättre och när jag sedan testat att ta pauser så blir det snabbt sämre igen. Så tja, jag fortsätter :p Just håret är en av de saker jag snabbast märker skillnad på.

Tack för tipsen, tar gärna emot fler!

Jag har konstaterad järnbrist som säkert påverkar hårkvalitén, men söker något mer som kan ge en extra boost :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ett stort fan av kosttillskott till häst. Såg bra effekt när jag gav Naf Superflex till min gamla häst. Och min kompis gav Krafft...
Svar
9
· Visningar
447
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Nu är jag lite förvirrad och klockan är sen men jag hoppas någon kan svara här ikväll. Jag ska operera foten i morgon och har fått köpa... 2
Svar
21
· Visningar
1 001
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Hej Jag har rakt hår och funderar på att testa heatless curls. Men vilken produkt ska man använda innan i håret? Så att lockarna håller... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 165
Senast: Syrax
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
886
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka