tillverka själv

Sv: tillverka själv

Varför inte? Det som är så kul! :)

Dessutom, ingen är så duktig från början!
Allt handlar om att träna, träna träna och träna!
Du vet, som när man var liten och skulle lära sig att rida lätt + hålla takten samtidigt!! :rofl:

Lovar att du blir duktig du med...!

Jag har försökt mig på både det ena och det andra, men mina skills inom slöjd är inte så där jätte imponerande, tyvärr ^^'

hej! jag tänkte försöka mig på att göra två stycken jul-ländtäcken till skyltsöndagen.

har beställt tyget och det blir fleece på insidan så att det faktiskt värmer också, och impregnerat vattentätt tyg på utsidan rött så klart.

sedan blir det vit teddy runt kanterna för fluffets skull.

förhoppningsvis blir det också matchande benskydd....:love:

får väl skicka in bilder på det frdiga reslutatet.....:D

oj wow hur gjorde du sadelväskan nån mer som gjort det?

jag ska börja att göra lite saker själv ska bli kul.

imrahil skrev:
berätta mer om träns/grimman:love: !

Det var jätteenkelt att göra faktiskt :D Har tyvär inga bilder, men det är bara att byta plats på lite remmar (jag tog bort den som är under mulen/hakan och satte dit den som pannrem). Och så är det bara att sy dit tyglar. Kom först inte på någon bra lösning med bettet, men till slut så tog jag korta bitar av grimman och sydde fast dom i "sidoringarna" vid munnen. Och satte på tryckknappar så att man kan sätta dit och ta bort bettet. :D Förlarar som ett mumintroll, men försök förstå :p

Silly skrev:
har gjort 2 repgrimmor, ett grimskaft, en vojlock(inte vacker), ett ländtäcke me reflexer (mkt vackert), ett hjälmöverdrag, ett träns.. hm kommer inte på mer...

Bild på tränset

Supersnyggt träns :bow:
Hur har du gjort det?

med nylonband klädda med färgade bomullsband, o så kardborreknäppning på bettet

Jag har bara sytt några nosludd och en ponnyvojlock, men den har jag aldrig använt då jag nästan bara rider häst nu.
Jag håller på med ett pannband, men det går lite trögt :smirk:

Jag har splitsat grimskaft, knutit en repgrimm, sydd nosludd och andra småsaker :)

Liknande trådar

P
Utrustning Många hästägare har ju minst 20 olika sårrengöringsmedel, 10 olika typer av bandage och 15 olika salvor i sjuklådan samt 7 olika bett, 6... 2
Svar
32
· Visningar
3 142
Senast: Graendal
·
B
Träning Hej! Jag hoppas jag får lite mer svar på denna tråd än den förra.... :smirk: Jag letar efter bra "basutrustning" repgrimma+arbetsrep... 2
Svar
24
· Visningar
2 662
Senast: bengall
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka