Timanställd/vikarie sjukersättning?

_Zacke_

Trådstartare
Har jobbat inom vården(kommunalt äldreboende) i 2,5år som timanställd/vikarie/på inringning. Nu över sommaren har jag sommarvikariat med schema. Har nu en liten fundering. Hur funkar det egentligen när man blir sjuk? Finns det någon sorts ersättning då för dom dagar man missar på schemat? Och övriga året när man är på inringning?
Någon som har koll? :)
 
Sv: Timanställd/vikarie sjukersättning?

Nu kan jag bara svara på min kommun, men där är det en dag i karantän sen får men sjukersättning de andra dagarna man var sjukanmäld.

(2,5 år, dags att bli in lasad snart?)
 
Sv: Timanställd/vikarie sjukersättning?

Sköts det automatiskt då eller får man ansöka nånstans?

Njaa.. Finns dom som jobbat mer än dubbelt så länge som mig utan att bli det än.
 
Sv: Timanställd/vikarie sjukersättning?

Har för mig att det är 80% av lönen efter karensdagen, för de dagar du är schemalagd på.

Utgår från att reglerna är desamma oavsett var man jobbar.

På mitt jobb sköts det automatiskt.
Efter en vecka brukar man behöva sjukintyg vad jag hört (aldrig varit borta så länge själv).
 
Sv: Timanställd/vikarie sjukersättning?

Om du har sjukanmält dig så ska det skötas automatiskt.
Om jag kommer ihåg rätt så om du har jobbat 365 dagar för samma arbetsgivare så ska du lasas in.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 197
Senast: Ridinglady
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 467
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 017
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp