Timlön och helg ob?

Barbabelle

Trådstartare
Hur gör man för att räkna ut sin timlön?

Någon som vet hur mkt helg ob et/h ligger på på helgerna inom kommunal (hemtjänst)?

Vad du har för timlön ska stå i ditt kontrakt. OB-tillägget inom hemtjänsten brukar vara dåligt tyvärr, men även här bör det finnas på pränt. Gissar typ 50 spänn timmen kanske om du har tur?
Ska man vara timanställd bör man satsa på handel är mitt tips ;) Där har du 100% OB, dvs dubbel lön alla röda dagar! Det får du inte ens om du jobbar typ julafton i hemtjänsten.

Vad du har för timlön ska stå i ditt kontrakt. OB-tillägget inom hemtjänsten brukar vara dåligt tyvärr, men även här bör det finnas på pränt. Gissar typ 50 spänn timmen kanske om du har tur?
Ska man vara timanställd bör man satsa på handel är mitt tips ;) Där har du 100% OB, dvs dubbel lön alla röda dagar! Det får du inte ens om du jobbar typ julafton i hemtjänsten.

Och 100 % ob efter kl 12 på lördagar :D enda jag kommer sakna med handels nu när den eran är över. Känns konstigt gå över till fast lön 😱

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 341
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 471
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 390
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka