Tinker blev tränad och indra tränar på att skritta

Status
Stängd för vidare inlägg.
eftersom vi båda i stallet har ridförbud efter helgens avåkningar o sjukhusvistelser fick en tredje ta tinkern på hoppträningen. Nervösa både häst och ny ryttare. Men jag tycker det gick kanon! Tinkern hoppar ju alltid glatt på allt.lite fort går det, men det är bara hålla i och styra. Mot slutet blev det riktigt bra när de började hitta varanndra.
Lilltönt Indra fick på sig longeringsgrejerna. Fick öva på att skritta runt mig idag. Inte galopp och inte trav, utan skritta på volten. Hur svårt kan det vara? Skitsvårt! Själv får jag öva på tålamodet, inte ha bråttom. Låta henne tänka ut vad jag vill och betöm.ja, jag lär mig att vara lugn, metodisk och vänta på att ett under ska ske! Skritt, alltså.jag får nog användning av det i min personliga utveckling någon dag.....tre knäpp hästar är det i stallet. Alla med sitt humör!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 195
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Fick tag på rid sällskap. Tuffade till mig lite och satt upp hemma på Indra vid stallet och skrittade bort till Kajsa hästen. Väl där...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: indra2012
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp