Bukefalos 28 år!

Kajsa och Indra tränar i skogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick tag på rid sällskap. Tuffade till mig lite och satt upp hemma på Indra vid stallet och skrittade bort till Kajsa hästen. Väl där avsittning igen och invänta uppehåll av regnet. Hade annan sadel idag på Indra, den dottern brukar ha. Jag tycker inte att min rumpa kommer till sin rätt riktigt i den utan det känns mer som jag sitter för långt bak. Men tänkte- jag testar. Det kan ju vara annorlunda på Indra mot Tinkern, och så var det. Bättre balans och större stöd gjorde att det blev stabilare. Jag har lyckats gå ner lite också på de sex veckorna, så det kanske också hjälpte till att rumpan blivit lite mindre. Så det blev alla gångarter, i full kareta. Gå sakta vet vi ju att de kan, så vi tränade på lite mer hastighet idag. Det märks tydligt när jag slappnar av och inte tänker att jag ska åka av , det blir så mycket enklare och mindre stelt då. Så nu känns det bra. Får ta en runda med Indra på torsdag igen eftersom det är hoppträning med tinkern imorgon!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var hos grannhästen, kajsa, idag med tinki och indra. Kajsa hade redan börjat hoppa innan vi kom och det såg lite högt ut tyckte jag för...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: indra2012
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter skogsrundan med Tinkern kom Kajsa förbi. Ut med huvudet ifrån stallet och skrek på ryttarinnan. Hon hade smsat men jag hade...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: indra2012
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Hängde in gårdagens tvätt när jag kom hem. Mörkare kan det ju inte bli, så hasta iväg för att dagsljuset ska räcka till är ingen idé...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: indra2012
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så är vi hemma igen. 300 mil senare och många se värdheter rikare. Fantastiskt är vårt land. Det är bra att åka iväg, det gör att jag...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: indra2012
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp