Tips för skimlar: Lactacyd ett riktigt universalmedel!

barajag...

Trådstartare
Fann denna text på nätet. Tänkte att det kanske var något för er med skimmel eller bara vit man o svans som är svår att hålla ren.

Jag har inte provat så jag vet inte om det funkar men om någon gör det så var snäll o meddela resultatet.

Tips för skimlar: Lactacyd ett riktigt universalmedel!

Att snabbt få bukt med de värsta fläckarna. Koncentrerad lactacyd på svamp och gnugga på fläcken. Man kan torka torrt med ren trasa, ej nödvändigt. Tvålen är också utmärkt att tvätta med. Hästen blir så fin. Tvåla in svans med tvål och vatten. Skölj ej ur Borsta när svansen är blöt. Svansen blir så fin och tvålen lägger sig som ett glansspray och håller länge för borstning efter.
 
Sv: Tips för skimlar: Lactacyd ett riktigt universalmedel!

Inte bara för skimlar.....
En gång för många år sedan: Pålles svans var jätteäcklig, så jag var tvungen att tvätta den, och hade inget hästshampo. Kollade i badrumsskåpet och hittade en flaska Lactacyd. Tänkte väl att det inte kunde skada honom eftersom det är så milt, så jag testade, och svansen blev kanon! Har aldrig använt något annat sedan dess, inget hästshampo, ingen pälsglans..... bara Lactacyd. Synd att det luktar så läskigt bara...
 
Sv: Tips för skimlar: Lactacyd ett riktigt universalmedel!

Använder alltid lactacyd när jag tvättar hästens vita strumpor! Superbra!
 
Sv: Tips för skimlar: Lactacyd ett riktigt universalmedel!

Det måste jag prova! Dax för svanstvätt snart och ponnyn har vit svans.Så man ska inte skölja ur tvålen:confused:
 
Sv: Tips för skimlar: Lactacyd ett riktigt universalmedel!

Det blev storhästen som fick sin svans tvättad med Lactacyd idag.Var för feg för att lämna kvar tvålen så jag sköljde av den,tänkte OM hon får nån allergisk reaktion.Hon har dock svart svans men tyckte den blev ren och fin:)
Nästa projekt blir ponnyn,dock bör hela han tvättas,svartskäck,så jag återkommer med resultat:idea:
 
Sv: Tips för skimlar: Lactacyd ett riktigt universalmedel!

Kan det inte irritera om man inte sköljer ut tvålen?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp