Bukefalos 28 år!

Tips för tillridning av unga russtravare!

L

lliissaa

Hej.

Jag har "hamnat" i ett stall med massor av härliga russtravare, en shettis och ett par varmblod.
Jag har shettisen på halvfoder nu och myser och pysslar, longerar, körde även när det inte var isigt på marken (har inte skor eller broddar!).
Jättemysig liten pålle. Dock så har han blivit såld nu och flyttar den 27 denna månad.
Tanken är att jag blir kvar i stallet som lite medhjälpare där det behövs, då jag trivs väldigt bra.

Har blivit erbjuden att rida två av stallets springglada russ. Båda är relativt unga, den ena endast 4, den andra har några fler år på nacken men har stått med föl länge och är igångsatt nu igen.

Båda är inridna, men inte speciellt skolade. 4 åringen ganska omusklad. Båda hästarna är väldigt "inkörda" eller hur jag ska formulera det, ganska hårda i munnen och springer gärna på... :p

Jag tar gärna emot tips på lite träning!
Det bör tilläggas att båda hästarna är snälla men kan vara lite tittiga och busiga.

Tack på förhand :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 337
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 055
Senast: exotic
·
Hästhantering Hejsan Jag skulle behöva ha lite råd och tips, känner att jag kört fast med min häst. Jag köpte honom för en månad sedan, så han är...
Svar
4
· Visningar
1 436
Senast: Magnum
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
1 930
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp