Tips för att Minska tryck från tränset i nacken

Horse_power

Trådstartare
Tänkte köpa nått som minskar trycket i nacken av tränset till pållen, då han är väldigt känslig och har sett att endel har snyggt, diskret "foder" i Neopren (?) eller något liknande, någon som vet vad detta är för sort eller har något annat bra tips? :idea:
Vill inte ha ett vanligt nosludd, blir bara fult och ivägen..

Mvh//Horse_power:)

Sv: Tips för att Minska tryck från tränset i nacken

Annars finns ju The difference-tränset om det är något du är intresserad av?

Jo, jag vet men det funkar bra med mitt träns, har bara tänkt och prova om han tycker bättre om när det blir lite mindre i nacken :)

Det finns lite olika alternativ. Mga använder ju sådana skydd som följer med på vissa grimmor (i neopren). Sen har hippsonshopen en variant med fårskinn som ser trevlig ut (alltså inte ett vanligt nackludd).

Jag jobbade hos en beridare och hon hade något sorts gelpad i nackstycket till alla hästarna. Jag har en sån på nosgrimman på undersidan, se bilden.

P1010207.jpg

Tyvärr vet jag inte riktigt vart hon köpt dom. Men en välsorterad hästshop kan nog ha sådana.

:idea:

Det kanske är där jag sett dom sen efter att jag slutat hos beridarn. :D

Tack för svaren alla :bow:

Har ni använd nån av dessa så ni vet vad ni tycker om dem och kan rekomendera dem? :)

Saigon: Ja, den med fårskinn skulle nog psaa min häst kanske, bara det inte blir "för klumpigt" eller vad man ska säga. :p:idea:

Liknande trådar

Träning Har en häst på 5 år som jag haft mindre än ett år. Från början va han stel, dålig framåtbjudning osv Efter några månader börja han gå...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: Tjockisina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka