Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Cykla.. och ha dom på hemma..De två första dagarna jag hadde mina hadde jag dem på när jag var hemma och städade och fejade å så där.*tur att ingen annan än gubben såg mig för dom nåtte trott jag var knäpp *
Det går oxå att fukta dem föriktigt kring vristen för att dom ska mjukna där...
Lycka till!! jag är inte avundsjuk
Men tänkte som på det med vattnet, något som får dom mjukare, lättare att gå in
Har haft dom i ca 2 timmar nu och har knappt gått något alls, har ändock redan fått början till härliga härliga skavsår och CYKLA? är du totalt galen, då kommer mina ben vara avhuggna efter tio meter
Det kan underlätta om du skaffare en så kallad kil som man lägger i i hälen så att hälen kommer upp underlättar då lite i nävecken oxå men gardera dig med plåster redan nu innan det blir värre.Jag tycker dom riktiga skavsårsplåstren är kanon att ha både på häl och i knävecken
Du kan lägga en svagt fuktad handuk runt vristerna på stövlarna så dom blir lite fuktiga.Brukar bli mer böjliga där då...
I knäna ( nästan naturligvis ) springa i trappor med nya stövlar = inget jag rekomenderar
Ska prova med fuktad handduk & eftersom jag räknar med X antal års användning av mina då underbara välingådda ridstövlar så antar jag att man får lida pin lite