Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu har jag kollat, och som det ser ut nu är ddet 3 hanar & 2 honor
Sen när man ska ta ut dom utomhus så dom får springa i en hage, ska mamman oxå va me då? Och kan dom smaka på gräs eller ska man ha en filt på marken så att dom inte äter av det?
Jag brukar räkna med en halv dl, men vissa ungar äter groteska mängder, så öka på och om de börjar lägga väldigt mycket blindtarmsbajsar, minska ner igen.
Fast det är ändå lite skillnad på en 8 veckors unge och ungar runt 4 veckor som växer som tokar Men som du kanske såg så skrev jag även att om de skulle börja lägga för mycket blindtarmsbajsar så får hon minska ner.
Man får ju anpassa för vad som passar för just de ungar man har.
Det jag dock aldrig gör, som jag tyvärr vet många andra uppfödare som rekomenderar, är att ge fri tillgång, ingen kanin mår bra av att föräta sig på pellets, inte ens de som växer.
Nu börjar ungarna närma sig 8 veckor... Lite sorgligt tycker jag förstås..!
Men när köparen kommer och ska ha sin unge, tar man bara upp den och sätter den i transportburen och that's it? Jag är ju så blödig på det viset, är det inte brutalt att bara ta ungen och sen aldrig får den träffa mamma/syskon igen? Aah, jag tycker det låter så hemskt... Men jag antar/hoppas att kaniner inte tänker lika som mig på den punkten