Bukefalos 28 år!

Tips inför jobb i Italien i 6 månader

Dressyr_flicka

Trådstartare
Har fått jobb som kennelflicka på framstående chihuahua-kennel från 21/10-1/5.
Är ju ett tag kvar innan det är dags att åka men ändå snurrar det i huvudet över allt man måste ordna och planera.

Är det någon som har några tips att dela med sig?
Hur packar man tex. för ett halvår? (Vad behöver man respektive behöver man inte?)
Vad är det egentligen för väder i Italien (utanför Rom) vintertid?
Nån som har koll på om man måste fylla i några papper för att jobba 6 mån utomlands?
 
Sv: Tips inför jobb i Italien i 6 månader

De kommer hjälpa dig med papprena om de är seriösa, det rör sig om tex codice fiscale mm. Ett tips är att det kan vara mycket kallare och råare än man tror, lite beroende på om du bor i ett stenhus på landet eller en modern lägenhet. Ta med varma kläder. :-)
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 664
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 855
Senast: _Taggis_
·
Äldre Hej! Jag och min pojkvän tänkte bila ner till Österrike i slutet av juli och tänkte höra mig för om någon av er har några tips inför...
Svar
19
· Visningar
8 218
Senast: Suzette
·
Hästmänniskan Hej! Hoppas du kan hjälpa mig med mina funderingar :) Det blir lite långt men vore tacksam om du orkar dig igenom! Jag är en 20 årig...
Svar
8
· Visningar
1 757
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp