Tips klippmaskin

Fredag

Trådstartare
Behöver köpa en klippmaskin och behöver tips på en bra sådan. Gärna prisvärd, men kvalitén är viktigare än ett lågt pris. Vet inte riktigt om jag vill ha batteri eller sladd, men tror att jag föredrar att slippa klabba med batterier som ska laddas och kanske tar slut mitt under en klippning.
Vilka bredder ska man titta på?
Vet du var man kan köpa maskinen du rekommenderar till ett bra pris får du gärna tipsa om det också, eller skicka pm om det kanske räknas som reklam!

Sv: Tips klippmaskin

Hej!

När det gäller klippmaskiner så är Oster ett bra märke, maskinen som det säljer från ett visst lantbruksföretag, (har även häst grejor) håller kanon bara man är noga med att smörja den.
DEn ser ut precis som den min svärmor har på som frisersalong och den gamla hon hade höll i 23 år...
Men känner du någon bonde så kan du be att få kolla där han beställer grejor om du kan hitta någon till bra pris, då kanske han kan köpa in den så får du köpa den utan moms eftersom att om han har eget företag då får lyfta momsen.

Ok, tack. Tordde också att Oster var ett bra märke. Någon speceillt modell?
Hur är det med Alfa Lavals klippmaskiner? Säljs på G****gården.

jo Oster GOlden A5 heter den som B*le säljer.

Och hon som var och klippte kompisens häst igår hade en Heiniger säljs även den på samma ställe...

Men den är ju dyrare runt 3,700 inkl.moms

Ostern ligger på 1,700 kr inkl.moms och den är dessutom lite mindre och behändigare. måste tänka på att man måste köpa till skärhuvud för runt 500 kr men ändå.

Jag har en lister neon(med sladd) som jag är nöjd med, men vet inte riktigt var du kan få tag på dom flesta ridsportbutiker kan beställa hem den men har inte den på lager för den är lite dyrare vet inte riktigt vad den kostar nu är ett par år sedan jag köpte min.

Mvh
Camilla

Gick in och kollade på B**e och den Oster Golden hade bara en klippeffekt på 35 W, jämfört med de andra de säljer som ligger på 120-350 W. Det låter lite i jämförelse, känns den svag? Hurudan vinterpäls har du provat den på?

Jag köpte en Alfa Laval från G****gården ifjol o är klart nöjd med den,det var ej den dyraste.

Kan du berätta mer om din Alfa Laval-maskin? Pris, bredd, effekt, modell osv.

Jag har den dyraste (boskapsmaskinen) laval - den e grym!

Hade varit bättre om den varit sladdlös och lättare men den tuggar igenom allt och det blir inga ränder.

Köpte den efter rekommendationer på Buke!

Tror den kostar 4700kr ny, hittade den ett år gammal på blocket för 2500kr, bjöd 1500kr och fick den *S* (inkl kvitto)!

Detta var för ganska exakt ett år sedan!

Ramada, vilken typ av skär är bra? Det fanns en väldig massa olika modeller där på B***s hemsida.
Jag lutar nästan åt en Oster ändå, hur är det med värme och ljudnivå på den? Vad har den för klippbredd, det står ingenstans?

Tack för all hjälp! :)

Har nu beställt en Oster A5 2-speed med skär för 2075 kr (inkl moms)!
Fanns att hitta på hundaffär på nätet! :)

Jag köpte också en de Laval maskin. Fantastiskt bra maskin. Kostade runt 4800 :-
Den är det bästa jag någonsin använt. :love:
Det finns många olika skär att köpa till så man kan ha grova till tjock shettispäls och fina skär till snygg-klippning.
Jag har bara en omgång med normala skär och de passar bra. Har ett halvblod som jag klipper.
Hittade ingen bra bild men den översta har jag köpt
de Laval

Jo, jag tittade också på den och Heiniger-maskiner, men tyckte priset var väl drygt för att klippa en eller två hästar.
Det här blir nog bra hoppas jag, köpte till ett extra skär också!

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
769
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 076
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025