Tips mot kisslukt!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare KiaOra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 882
K

KiaOra

Jag har en långhårig colliehanne som nästan alltid luktar kiss efter promenaden. :o Jag undrar om det är någon som har något tips om hur man tar bort kisslukten. Har provat ättikevatten, svag lösning, idag men det hjälpte inte så mycket.

Tack! :)

Sv: Tips mot kisslukt!

Har själv en långhårig hund (terv) som också luktar kiss efter promenaderna, men det går att raka precis under där pälsen sitter som dom alltid kissar på. Och de syns inte heller eftersom man bara rakar som en liten sträng, och då slipper dom kissa på sin egen päls:)

Tack! Jag ska prova det och se om det hjälper. :)

Vad gör man då när han egentligen kissar mer på de långa håren på sidorna. Han har inte så väldigt lång päls på sidorna så jag vill gärna spara det och inte klippa av det. Är det inga andra collieägare som har samma problem?

Liknande trådar

Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
215
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 706
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 209
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 089
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka