Tips om BRA Vintertäcke??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare NiitSirK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 742
N

NiitSirK

Min häst är ett litet halvblodssto (158-160cm), ädel men ändå ganska bred just över bogarna.

Vi har just nu ett Sverige-täcke strl 145, men hon får skav utav det pga att det sitter för långt ner på bogen(=för stort just där alltså), men längden i övrigt är ju bra :crazy:.

Vi hade ett Bucas(nya modellen) på prov, strl 145, alldeles för stort! Ska prova 135 snart, men jag är osäker på hur det kommer bli vid bogarna :confused: .

Någon som har något extra bra tips på ett underbart bra täcke som min häst förhoppningsvis inte får skav utav?? Det måste vara ett väldigt varmt vintertäcke :smirk: . Skriv gärna någon hemsida där man kan kolla runt lite!!

Tack!! :banana: :bump: :banana:

Sv: Tips om BRA Vintertäcke??

Horsewaretäckena... :love: Sitter mkr bra och ger inga skav...har ett par stycken och alla sitter perfa...de har även 140 i strl, Min pålla har 135 i andra täcken, 145 blir för stort, 140 är som sytt för henne, så prova det!!!
Det finns i olika fyllningar, jag har Rambo Wug plus, det lila 600 g och det är varmt för kalla vinterdagar...men vi verkar ju inte få nån vinter... :crazy:

De brukar ha Horsewaretäcken i välsorterade ridsportaffärer....
Slå på Horseware på google eller nått...
Gå in på Hästlänkar här på Buke sen, produkter o kolla där....

prisvärda Horsewaretäcken kan du köpa på www.equinet.nu

Köpte ett vintertäcke från hansbo, Event. 400gramstäcke, svart med reflexpiping på, sitter bra på min pålle i bogen men det hade kunnat va lite mindre för övrigt. Kostar ca 1000:-

Varför köper du inte ett bogskydd? :idea:

Min erfarenhet säger mig att hästar med breda bogar sällan får bogskav. Täckena ligger visserligen tajtare mot hästen, men det blir betydligt mindre friktion än om täcket "hänger och slänger" för varje steg hästen rör sej.

Immer

Horseware :bow:
Har haft skavkänsliga hästar o alla har haft rambo lr. rhino täcken - fungerar helt underbart.
Annars är Shires faktiskt väldigt bra även dom! Och mycket billigare, min häst har dem som slit o släng täcken (han äter upp allt nämligen)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
388
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 201
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 829
Utrustning vilka märken har smal bog men normallång rygg? Fullblodet har smala bogar. 145 är för stort, 135 för litet i ryggen men bra över bogen...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka