Tips om broschyrer från JBV

dimmansstuteri

Trådstartare
Många frågor gällande bestämmerlser vid transport av häst har varit uppe på detta forum ett flertal gånger. Nu vill jag tipsa er alla om att Jordbruksverket har tryckt upp nya broschyrer med en sammanfattning av transportbestämmelserna. Dessa går att beställa gratis från SJV, tel 036-155175 eller fax 036-340414, e-post jordbruksverket@sjv.se
Mer info finns på http://www.sjv.se, genom att följa länkarna "Blanketter och trycksaker", "Trycksaker", "Djurskyddsbestämmelser".
Det finns även nya broschyrer gällande transport av lantbrukets djur och hund/katt.
Hlsn Helena
 
Har du lyckats få någon? Jag beställde broschyrer därifrån för jättelängesedan, men har forfarande inte fått dem... :(
 
Då är det väl dags att beställa en gång till, och se om jag har bättre tur denna gången... :smirk:
 
Jag fick mina broschyrer på 3-4 dagar... Broschyrerna om de allmänna djurskyddsbestämmelserna för de olika djurslagen är under omarbetning, förhoppningsvis trycks de under hösten. De har varit slut sedan länge, kanske var det dessa du beställde?
SJV har också precis gjort en ny skrift om hästgödsel, tror den kostar 32:-, den rekommenderas varmt!
Hlsn Helena
 
Nej, det var dn om transport och hästpass jag beställde. Det var säkert innan sommaren, men jag har gjort ett nytt försök nu när jag blev påmind om att jag inte fått dem än. :)
 
Fler broschyrer...

Nu finns även Djurskyddsbestämmelser för Häst, Mjölkkor och köttdjur, Fjäderfä, Får och getter samt Grisar i nytryck hos Jordbruksverket. Adress, se ovan.

Hlsn Helena
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej. Har läst tråden om den nya lagen om "foderföretagare" och vill härmed dela med mig av ett mail som jag skickade till...
2
Svar
21
· Visningar
2 408
Senast: Prick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp