Bukefalos 28 år!

Tips om fång

O

Olsson666

Har en ponny som har haft fång för 5 år sedan och nu har den börjat spöka igen och han har varit stel och lite trött. Nu börjar han bli bättre så jag undrar om någon har några bra tips på träning som inte tar allt för mycket på benen och något som han ska kunna klara av.
Ni med fånghästar hur satte ni igång era hästar efter fång ?
 
Sv: Tips om fång

Veterinären har konstaterat fång och han fick ny medecin dagen efter att han blev dålig. Vi ska på återbesök om någon vecka för att få honom friskförklarad.
 
Sv: Tips om fång

Du ska nog vänta tills efter återbesöket att fundera på igångsättning. Då kan du ju också fråga vet hur du bäst går tillväga. Även om hästen kom undan med ett lindrigare anfall ska man ju vänta flera månader ändå innan hästen börjar jobbas igen.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
473
Senast: animalasia
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: skiesabove
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Murray
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 282
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp