Bukefalos 28 år!

tips om potatispress önskas

ameo

Trådstartare
Moderator
Mina barn tycker inte om vanlig kokt potatis, men pressar man den så älskar de den. :crazy: Och visst, jag pressar gärna potatisen om det betyder att de äter den. Men min potatispress är inget bra, utan jag vill ha en ny!
Jag har en sån här, av äldre datum (säkert 40+ år), och tycker inte att den funkar bra. Dels är den "vass" att hålla i och dels gillar jag inte själva funktionen, då det blir ganska mycket mosad potatis kvar i pressen samtidigt som en hel del hamnar utanför medan man pressar.

Någon som har tips om potatispressar som är bra, respektive som funkar mindre bra, enligt era erfarenheter? (går den att köpa i fysisk butik i huvudstaden, med omnejd, är det ett plus...)
 
Vi har en potatisstöt, tror vi köpte på I*a


potatisstot.jpg
 
Vi har en potatisstöt, tror vi köpte på I*a


potatisstot.jpg
Fast de där är ju inte lika roliga som när man trycker ut små "maskar" av potatis (haha nej fy vad äckligt det lät med "maskar". Men ni fattar vad jag menar!). ;)
8871623491614.jpg


En sån där har vi och den är bra så länge potatisen inte är för hård. Då gör det ont i händerna att pressa, och sen brukar det såklart alltid fastna potatis i botten som man får "tömma". Finns på clas ohlson, IKEA osv.
 
Jag pressar på potatis på jobbet ibland (kock) och då är det inte bara fyra fem personer..
Gillar den översta hederliga bäst. Utan hål i sidan.
'Moset' kan man skyffla ihop och pressa igen och det hamnar mindre utanför om man inte har i för många potatisar åt gången.

Med den runda eller såna med hål i sidan tycker jag man har pressad potatis överallt, utom där det ska vara.

De flesta är ju frukstansvärt otympliga dock...och vassa i handtagen. Jag brukar vira en handduk runt handtagen. Men den från Önska såg ut att kunna ligga bra i handen.

Jag letar också efter en bra press, cervera eller liknande butiker bör ju ha, så man kan åka och klämma lite på dom!:D
 
Jag pressar på potatis på jobbet ibland (kock) och då är det inte bara fyra fem personer..
Gillar den översta hederliga bäst. Utan hål i sidan.
'Moset' kan man skyffla ihop och pressa igen och det hamnar mindre utanför om man inte har i för många potatisar åt gången.

Med den runda eller såna med hål i sidan tycker jag man har pressad potatis överallt, utom där det ska vara.

De flesta är ju frukstansvärt otympliga dock...och vassa i handtagen. Jag brukar vira en handduk runt handtagen. Men den från Önska såg ut att kunna ligga bra i handen.

Jag letar också efter en bra press, cervera eller liknande butiker bör ju ha, så man kan åka och klämma lite på dom!:D
Du menar att du föredrar min antika modell? Yrkesmässigt?? Finns det inget bättre för yrkesverksamma ens menar du?

Jag har bara en potatis i åt gången, det funkar väl sådär.
Men det största problemet jag har är att handtagen är vassa och det blir lite tungarbetat - är reumatiker. Så jag skulle verkligen vilja ha ett alternativ.
 
Du menar att du föredrar min antika modell? Yrkesmässigt?? Finns det inget bättre för yrkesverksamma ens menar du?

Jag har bara en potatis i åt gången, det funkar väl sådär.
Men det största problemet jag har är att handtagen är vassa och det blir lite tungarbetat - är reumatiker. Så jag skulle verkligen vilja ha ett alternativ.
Det finns säkert bättre för yrket, bara att vi inte har det så ofta så det är värt att köpa in. Dvs jag har inte kollat särskilt noga.

Den du visar tycker jag är bäst av de som finns tillgängliga. Det kan nog vara mer lättarbetat med en sån med hål i sidan dock.

Är också reumatiker men i skov som väl är, och då är det inte att tänka på att använda potatispressen, så jag förstår vad du menar!
 
ibland blir det inte som man tänkt sig, maken och barnen han köpa en till mig i födelsedagspresent (ja, vi ger varandra nyttoprylar som vi ändå behöver) innan jag hann önska en specifik modell. Det blev en gastromax och jag har inte hunnit prova den än.
 
ibland blir det inte som man tänkt sig, maken och barnen han köpa en till mig i födelsedagspresent (ja, vi ger varandra nyttoprylar som vi ändå behöver) innan jag hann önska en specifik modell. Det blev en gastromax och jag har inte hunnit prova den än.

Jag misstänker att det är den jag har och jag är väldigt nöjd med den :)
 
Mina barn tycker inte om vanlig kokt potatis, men pressar man den så älskar de den. :crazy: Och visst, jag pressar gärna potatisen om det betyder att de äter den.

Men det största problemet jag har är att handtagen är vassa och det blir lite tungarbetat - är reumatiker.
Förlåt men den uppenbara lösningen är väl att ungarna själva kan pressa sin potatis? Varför ska du stå och göra det med din reumatism när det är de som "kräver" det?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 850
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 532
Senast: Bortglömd
·
Hästhantering Hej! Ska försöka hålla denna långa bakgrundshistoria kort, men det är så att jag har en valack på 11 år som jag ägt nu i ett år. Han är...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Lexa
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 666
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp