Tips om ridhjälm önskas

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Iza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 657
I

Iza

Är ute efter en lite nättare modell på ridhjälm. Tycker att hjälmarna har blivit lite "klumpiga". Har tittat på Charles Owen Hampton som är rätt så låg på huvudet, men på sidorna sticker den ut ca 4 cm från huvudet på var sida.

Kom med tips och förslag.

Sv: Tips om ridhjälm önskas

Vill du ha en nätt hjälm ska du ha en Charles owen! Jag tkr inte det finns nån annan hjälm som är mindre o nättare än CO.
Champion o andra sammetshjälmar är ju stora som krukor i jämförelse, GPA-hjälmarna är ju heller inte nätta i modellen.

Har själv en CO show hat o en showjumper. Snyggt med ljusa läderband som showjumpern har, men den e oxå dyrare. annars tror jag inte det är så stor skillnad på dem Inte vad jag märkt iaf... :)

Nu var den beställda hjälmen lite för stor för mig. Ca 2 cm. Den kanske blir att se ngt mindre ut när jag får en ngt mindre. Annars är det just fram i från som jag tycker den går ut något på sidorna. Så det känns nästan som man har en utväxt svamp på huvudet.

Min Champion är nog nästan 8-9 år gammal och är mycket nättare. Provade dock en ny Champion för någon vecka sedan då var den mycket grövre än min gamla.

Hjälmarna kanske har blivit ngt större med åren.

Har du ngn aning om Show hat och Showjumper är mindre än Hampton?

Hansbo eller Hansbo Professional är väldigt smidiga och lätta. Samma hjälm, men Pro-modellen har yttertyg i mikrofiber och inte sammet. De ser lite karakteristiska ut i och med att de är uppskurna vid öronen, och det varierar ju vad man tycker är snyggt. Jag är väldigt förtjust i min i alla fall...

Jag lyckades inte få in en bild, men följ den här länken: http://www.hastshopen.se/products/HS7951.aspx

Vet inte hur Hampton ser ut, har du nån bild?

Ramn skrev:
Hansbo eller Hansbo Professional är väldigt smidiga och lätta. Samma hjälm, men Pro-modellen har yttertyg i mikrofiber och inte sammet. De ser lite karakteristiska ut i och med att de är uppskurna vid öronen, och det varierar ju vad man tycker är snyggt. Jag är väldigt förtjust i min i alla fall...

Jag tar tillbaka min rekommendation om Hansbo-hjälmar, efter att ha läst följande från finska konsumentverket: http://www.kuluttajavirasto.fi/user...50&site=36&tmf=7420&root_id=7420&mode=readdoc

Det finns en mening med att hjälmarna har blivit klumpigare/tjockare. De har helt enkelt utvecklats för att bli säkrare. Att de är tjockare i sidorna är till följd av att i många olyckor landar man inte mitt på huvudet utan på sidan. Då behövs vaddering.
// Linda

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 676
Senast: MimmiNO
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 559
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 958
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka