Tips om skinande läder?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Rofus78
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 032
R

Rofus78

Hej. Tävlar mycket dressyr. Vill ha lädret riktigt polerat och shiny men får inte till det! Har provat det mesta. Stövlarna blir blanka med flytande lack men inte kandaret. Kan det vara för att jag rengör med med läderfett?
Har någon bra tips?

Sv: Tips om skinande läder?

Jag brukar ta vanlig matolja på stövlarna och det blir snyggt. Jag vet där emot inte om det går på kandaret.

Sv: Tips om skinande läder?

Har själv letat efter ett "fett" som hade egenskaperna. Har äntligen hittat ett "polermedel" som uppfyller de krav jag sökt Köpte den av en tjej förra veckan och tycker faktiskt att det är det bästa jag provat. Fettet ger glans och lyster till lädret, den luktar inte illa och det bästa av allt den kladdar inte :bump:. Ytan känns "torr". Helt suveränt. Har testat det på allt; stövlar, sadlar, träns osv. Har t.o.m. testat det på bilens lädersäten. Kan inte annat än att rekommendera det!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
745
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
808
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka