Tips om transportbenskydd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare solglimt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 56
  • Visningar Visningar 3 581
S

solglimt

Jag letar efter nya transportbenskydd varav de gamla är slitna och av dålig kvalité. Jag har till min andra ponny som funkar fint från Hööks, men jag har hört att de från Eskadron är bra. Vad kostar dom från Eskadron? Vet du även vad transporttäcket (rutigt) som matchar kostar?

mvh Linnea :)

Sv: Tips om transportbenskydd?

Eskadron Dralontäckena (de som fanns med i min tråd) kostar runt 1000:-
Transportskydden (de vanliga) kostar runt 7-800 för 4-pack. De dyra kostar ca 500:- för framskydden och 700:- för bakskydden.

mark todd transportskydden ska oxå vara jättebra.

Innan hade jag bucas till ponnnyn-superbra
Till hästen jag har nu har jag skydd från *ostäcket* bra dom oxå men hade jag fått välja helt själv hade det inte blivit dom (fick i present,kan ju inte klaga då :D )

Köpte nya Mark Todd i helgen. Har kört med dem i flera år och de har hållit hur bra som helst. Skyddar jättebra och sitter kvar. Köpte mina för 750 kr för fyra.

Har testat Bucas men min häst lyckades trampa av och sönder dem..

Jag har haft mina Bucas Orginal sedan 2001 och det är jättebra passform anv till flera olika typer av hästben Sitter stadigt på plats. De är kanon!!! :love:

älskar min fina Buccas, de är köpta 97 och tvättade massa gånger men ser helt nya ut och sitter perfekt.

Shires har också kanonbra transportskydd! Lika bra som Mark Todd tycker jag, och jag har alltså Mark Todd, Shires & Pessoa till olika ponnyer och de är nästan identiska förutom priset dvs. ;)

Jag har både Bucas och Mark Todd. Tycker personligen att MT skydden är mycket bättre. De är stabila dock kan jag tro att hästar som inte är förtjusta i transportskydd inte trivs i dem för de är ganska hårda och svårformade.

Diabolical_Kitten skrev:
Eskadron Dralontäckena (de som fanns med i min tråd) kostar runt 1000:-
Transportskydden (de vanliga) kostar runt 7-800 för 4-pack. De dyra kostar ca 500:- för framskydden och 700:- för bakskydden.
Har du bild på Eskadron-transportskydden? Vilka var det som kostade 7-800 för 4-pack?

suisyola skrev:
mark todd transportskydden ska oxå vara jättebra.

Innan hade jag bucas till ponnnyn-superbra
Till hästen jag har nu har jag skydd från *ostäcket* bra dom oxå men hade jag fått välja helt själv hade det inte blivit dom (fick i present,kan ju inte klaga då :D )
Så du rekommenderar Bucas? Vad kostar 4-pack såna, har du bild? :-)
mvh Linnea

SanchoPancho skrev:
Köpte nya Mark Todd i helgen. Har kört med dem i flera år och de har hållit hur bra som helst. Skyddar jättebra och sitter kvar. Köpte mina för 750 kr för fyra.

Har testat Bucas men min häst lyckades trampa av och sönder dem..
Har du bild på dom? Vart köpte du dina Mark Todd?
:-)

Marwinette skrev:
Jag har haft mina Bucas Orginal sedan 2001 och det är jättebra passform anv till flera olika typer av hästben Sitter stadigt på plats. De är kanon!!! :love:
Vad kostade dom? :-D
Vart köpte du dina? Finns de i olika färg & storlek?

Bison skrev:
älskar min fina Buccas, de är köpta 97 och tvättade massa gånger men ser helt nya ut och sitter perfekt.
Vad kostar dom nu? :-) Vart köpte du dom?

Cado skrev:
Shires har också kanonbra transportskydd! Lika bra som Mark Todd tycker jag, och jag har alltså Mark Todd, Shires & Pessoa till olika ponnyer och de är nästan identiska förutom priset dvs. ;)
Vad kostar Shires-skydd? Vart finns dom att köpa? :-)

lilla_busan skrev:
Jag har både Bucas och Mark Todd. Tycker personligen att MT skydden är mycket bättre. De är stabila dock kan jag tro att hästar som inte är förtjusta i transportskydd inte trivs i dem för de är ganska hårda och svårformade.
Vad kostar Mark Todd, och hur pass bra är dom? Vart finns dom?
Har du bild? Vilka är bäst av dom du rekommenderar?

Jag skulle köpa Bucas, de håller länge... Har haft Rambo till min förra foderhäst och han lyckades göra sönder och klä av sig de varje gång han åkt i de, men hans Bucas skydd klarade sig mycket bättre och av x antal år han åkt i de har jag enabart behövt laga de en gång... Suverän för en otroligt klantig häst!! :bow:

Jag har Mark Todd-skydd, sitter klockrent, lite av hemligheten är att kardborren är så väldigt stark. Mina andra har kardborren gett upp på...

Vi har en återförsäjare här nere, men annars finns de på lite internetbutiker.

Prisvärda, jag betalade runt 750 spänn för mina, men vet att ordinarie är ca 1000 kr för 4 stycken + ett svansskydd.

//E

Älskar mina mark todd skydd:love: Tyvärr har jag insett att jag nog aldrig kommer kunna använda höga transportskydd bak på min häst(varken MT eller annat märke) då hon fryser fast, ev gör ngt jämfotahopp och ev går omkull....

Men fina å se på är dom iaf, de sitter bra och framskydden är efter 1,5 års användning som om de vore nya.:rofl:

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
893
Senast: Hermelin
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen... 2
Svar
33
· Visningar
1 321
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 743
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka