Tips om transportbenskydd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare solglimt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 56
  • Visningar Visningar 3 573
Sv: Tips om transportbenskydd?

Jag har de från börjes. Jag tycker att de är suveräna. De har en jätte bra passform. Hästen är en sådan som inte kan stå still i transporten och de sitter som gjutet på henne. De är prisvärda och enkla att ta på och av.

Vi har PESSOA:banana: Både till häst och ponny och dom sitter jättebra!! Finns i 3 snygga färger och är rejäla i kardborreknäppningen. Hästarna verkar trivas med dom, dom verkar ge bra stöd! 750kr/4st

Jag har Bucas och dom är jag jättenöjd med!!
Till ponnyn vi hade förut hade vi transportskydd från Hööks, men första gången vi använde dom trampade han sönder kardborrebanden. Då tog vi och sydde på läderkardborre istället och sedan fungerade dom utmärkt!

Mina Bucas betalade jag inte mycket för, hade tur och hittade dom för halva priset.. :D

Atlas skrev:
Vi har PESSOA:banana: Både till häst och ponny och dom sitter jättebra!! Finns i 3 snygga färger och är rejäla i kardborreknäppningen. Hästarna verkar trivas med dom, dom verkar ge bra stöd! 750kr/4st

Har du nån bild på dom?:D

Vi har precis köpt nya Mark Todd vi med, är faktist jättenöjd, dom skyddar så bra, fast våra var dyrare tror jag...

Köpte possoa först, men dom var försmå. Sen tyckte jag att det stod typ Penny på dom först:smirk:

solglimt skrev:
Jag letar efter nya transportbenskydd varav de gamla är slitna och av dålig kvalité. Jag har till min andra ponny som funkar fint från Hööks, men jag har hört att de från Eskadron är bra. Vad kostar dom från Eskadron? Vet du även vad transporttäcket (rutigt) som matchar kostar?

mvh Linnea :)

Hej,

Har Pessoas blå till min kallblodstravare, sitter så bra och är så fina och rejäla :love:

~Ingrid

Här kommer bild på pessoa, kanonbra skydd tycker jag:D

Pessoa003.jpg

Pessoa002.jpg

Atlas skrev:
Glömde säga att dom finns i blått med ljusblått/rutigt foder också!
Åh, blått med ljusblått-rutigt foder låter jättefint! Vad kostar ett 4-pack såna skydd, och var finns de att köpa? :D

Vi köpte våra för 750kr i Gävle, men jag tror att alla Granngå....butiker också säljer pessoa

Atlas skrev:
Vi köpte våra för 750kr i Gävle, men jag tror att alla Granngå....butiker också säljer pessoa
Finns de att köpa på granngården?
Har du blåa med ljusblått-rutigt foder?
Har du bild? :)

De blåa Pessoa som du hade bild på, är de rutiga inuti?
(den bilden du la upp)

Nej, jag har inte dom med ljusblått foder i. Men dom blå som jag har (bilden) är d lila rutigt foder som texten...Jag tycker dom är kalas! Passar i allafall våra nio hästar o håller sig hela!!

Atta skrev:
Jag har de från börjes. Jag tycker att de är suveräna. De har en jätte bra passform. Hästen är en sådan som inte kan stå still i transporten och de sitter som gjutet på henne. De är prisvärda och enkla att ta på och av.

Är det de som kostar 365 kr? Vad har du för häst/ponny och vilken storlek har du?
Har du nån uppfattning om ifall de kan passa en d-ponny? Ps eller Fs? Brukar vara att ponny är för litet och full för stort i andra skydd, men dessa har jag inte provat..

kollade på pessoas skydd i veckan, är ute efter nya skydd jag oxå. såg fina ut! kommer inte ihåg vad de kostade, men det va nog nästan 1000 iallafall.
tyckte de såg rätt "stora" o lite klumpiga ut bara.

Är det nån som vet några skydd som inte är så stooora? Min nye är ca 1,60 o har väldigt smäckra ben, så "stora" stl full drunknar han nog i.

Vad finns det för skydd i stl cob t.ex.?

Mark Todd, eller bucas:idea: Tycker jag iaf. Bucas sitter väl lite mer "tajta" och dom vi har är super. Mark todden är väl lite större kanske, men underbara, lätta att sätta på också med bara 3 Kardborrknäppen. Dom finns iaf i cob, till våra islänningar!

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 076
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
872
Senast: Hermelin
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen... 2
Svar
33
· Visningar
1 310
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 662
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025