Tips på att fräscha upp ridkunskaperna :)

idaK

Trådstartare
Hejsan!

Jag red som tonåring och älskade det, 7 år totalt och 2 år hade jag sköthäst.
NU planerar jag att göra en ridsemester som jag drömt om! Dock är jag osäker på hur rimliga mina ridkunskaper är efter så många års paus. Tänker jag ska ta 2-3 privatlektioner för att fräscha upp kunskaperna.

Är det någon som har tips på privatlektioner eller liknande i Stockholmsområdet? Tar tacksamt emot tips :)
 
Hejsan!

Jag red som tonåring och älskade det, 7 år totalt och 2 år hade jag sköthäst.
NU planerar jag att göra en ridsemester som jag drömt om! Dock är jag osäker på hur rimliga mina ridkunskaper är efter så många års paus. Tänker jag ska ta 2-3 privatlektioner för att fräscha upp kunskaperna.

Är det någon som har tips på privatlektioner eller liknande i Stockholmsområdet? Tar tacksamt emot tips :)


På forumet får man inte tipsa om specifika namngivna ridskolor om det är det du är ute efter. Men ett tips är väl att kolla upp om det finns ridskolor i närheten där du bor och åka och kolla på några lektioner för att se hur ridlärarna undervisar och hur hästarna verkar vara och så. Det står väl oftast på hemsidan vilka ridlärare som man kan ta privatlektioner för så då kan ju kanske åka och kolla på någon grupplektion med den ridläraren.
 
På forumet får man inte tipsa om specifika namngivna ridskolor om det är det du är ute efter. Men ett tips är väl att kolla upp om det finns ridskolor i närheten där du bor och åka och kolla på några lektioner för att se hur ridlärarna undervisar och hur hästarna verkar vara och så. Det står väl oftast på hemsidan vilka ridlärare som man kan ta privatlektioner för så då kan ju kanske åka och kolla på någon grupplektion med den ridläraren.

Tack för tips Nickan! Visste inte att man ej får tipsa om specifika namngivna ridskolar här, bra att du informerade! Jag ska kolla de närmsta ridskolorna i mina trakter!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Andromedae
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 502
Senast: Mabuse
·
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
1 923
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
4 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp