Tips på att göra i sommar!

Halcyon

Trådstartare
Jag söker tips på vad jag och min syrra kan göra i sommar (vi både är över 20år kan tilläggas). Jag tycker svårt att komma på något, tänkte ni kanske har bra tips? :)
Gärna sådana som inte kostar för mycket men gör inget om går på en liten slant. Ej bad då sjöarna är inte varma nog. Hade tänkt bada i badhusets utebad men betala 70kr för allt för bara va i utebadet, det tänker jag inte göra :/
 
Picknick i någon park?
Roadtrip genom Sverige?
Gratiskonserter som kommunen anordnar (beror på var du bor)?
Vandra?
Grillparty?
 
Jag söker tips på vad jag och min syrra kan göra i sommar (vi både är över 20år kan tilläggas). Jag tycker svårt att komma på något, tänkte ni kanske har bra tips? :)
Gärna sådana som inte kostar för mycket men gör inget om går på en liten slant. Ej bad då sjöarna är inte varma nog. Hade tänkt bada i badhusets utebad men betala 70kr för allt för bara va i utebadet, det tänker jag inte göra :/
Se om det finns trimorientering/naturpasset/hittaut- karta i närheten. Brukar kosta under hundralappen och räcker länge. Så kanske ni hittar något kul längs vägen.
 
Cykelsemester? Tar ni med tält så behöver det inte kosta mycket mer än att vara hemma.
 
Emtherlia: :up: , dock stryka roadtrip då inte finns körkort (men är påväg) av olika skäl.

imrahil: Får kolla upp det :)

cili: :up: på det med, men får bli endags-resor, tror jag inte får min syrra i ett tält frivilligt.
 
Beror ju lite på var i Sverige du finns, det är svårt att ge specifika tips utan att veta ort.

Här i Malmö-Lund-området finns en uppsjö gratisgrejor att hitta på under sommaren. Lunds kommun gav t o m ut ett helt häfte med aktivitetstips. Något tror jag kostade en slant, men inga stora summor.
 
Cykla längs med Göta kanal!
Ta tåget till Motala. Hyr cykel och trampa mot Söderköping.
Går att tälta eller ta in på vandrarhem. Jag tältade vid vandrarhem och fick då tillgång till vandrarhemmets toa och dusch mm. Kostar inte många kronor att ta in heller.
Mat går att äta längs med kanalen.
3-4 dagar är lagom på sträckan.
Tåg går sedan från Norrköping dit det går buss från Söderköping.
 
Beror ju lite på var i Sverige du finns, det är svårt att ge specifika tips utan att veta ort.

Här i Malmö-Lund-området finns en uppsjö gratisgrejor att hitta på under sommaren. Lunds kommun gav t o m ut ett helt häfte med aktivitetstips. Något tror jag kostade en slant, men inga stora summor.
Jag finns i Skara :)
 

Liknande trådar

Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
533
Senast: Ramona
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
180
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 905
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp