Tips på betalningssätt till/från utlandet?

Totola

Trådstartare
Jag har en spekulant på min sadel som bor i Canada, så jag skulle behöva tips på hur man kan sköta betalningen så säkert som möjligt.
Paypal kan bara föra över 15000:- per betalning + att de tar ganska mycket betalt vid så stora summor. Finns det något bättre alternativ?
Det är ju mycket för hennes skull också, eftersom det rör sej om så mycket pengar, man vill inte betala i förskott precis.

Och är det nån som har skickat paket till Canada? Och har nån aning om vad det skulle kosta att skicka en sadel som väger 7kg?

Jättetacksam för svar!

Sv: Tips på betalningssätt till/från utlandet?

*puttar*
Någon som själv skickat sadel utomlands? Hur fungerade det?
Jag är jättetacksam för tips!

Hej!

Jag har inte skickat något utomlands, men jag kollade på posten.

Ett paket som väger 7 kg, kostar 484.00 kr att skicka med en uppskattad leveranstid på 5-6 dagar. :smirk:

Tack för svaret!
Låter bra att det inte är så dyrt.. Men jag antar att försäkring och sånt tillkommer.
Frågan om betalningssätt återstår, är det ingen som sålt/köpt något utomlands?

Om du lämnar ut ditt kontonummer så kan personen i Canada gå in på sin bank och göra en utlandsbetalning till dig. Det kostar dock en mindre summa.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 884
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31