Tips på bett

Explosion

Trådstartare
Det är så att jag vill ju kunna variera bett men min häst verkar tycka att ett svagt böjt bett med fasta ringar är det bästa. Jag har även ridit med tredelade, både med fasta och rörliga ringar men jag tycker inte att han tar samma stöd. Jag har även ridit på jaktkandar och det va bra men jag tycker det är för skarpt nu för han vågar inte gå fram ordentligt.

Nu till frågan. Har ni några tips på bett som jag kan testa?

Sv: Tips på bett

Varför inte variera med ett bettlöst alternativ?

Har en häst som inte trivs på bett alls och en som helst går på just sitt favoritbett, alla hästar är inte lika bra på olika bett. Prova sidepull, remontgrimma, ridkapson eller repgrimma till exempel?

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
510
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
952
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka