Tips på böcker/filmer som på något vis berör skolan (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 12)

Jag har kört fast på terminens första uppgift... "hitta en skönlitterär text eller film som på något sätt berör skolan". Jag kommer inte på en enda passande, så enkelt men så svårt :cautious:
Finns massor. Spontant två jättebra franska filmer som båda utspelar sig i ett klassrum: Mellan väggarna (Entre les murs) och Att vara och ha (Être et avoir).

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 406
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
9 221
Senast: Dentaku
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 246
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 648
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka