Tips på boots som inte ger skav?

Jen84

Trådstartare
Har boots fram på min häst vid arbete. Har hittills haft "vanliga" gummiboots med kardborreknäppning. Upptäckte efter passet igår att hon fått skav av dem.

Vad kan jag använda för boots istället? Vill gärna att de ger ett bra skydd för trampskador och att det inte fastnar massor med snö i dem (de används alltså utomhus).

Om hon har stl S på gummibootsen, innebär det att hon ska ha stl S på andra boots också? Eller hur vet man storlek?

//Jen
 
Sv: Tips på boots som inte ger skav?

Har neoprenboots på min, har inte haft några större problem med att snö fastnar vid ridning. I hagen kan det fastna lite men han har klarat sig utan skav de senaste åren och är hyperskavkänslig annars.
 
Sv: Tips på boots som inte ger skav?

Ha lite olika modeller, byt så ofta du kan, dom brukar trycka på lite olika ställen så att byta modell/sort ofta är bra.
 
Sv: Tips på boots som inte ger skav?

Prova boots i lite plastigare material. Gummi glider inte så lätt o skaver gärna.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 217
Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: LuckyMe
·
L
Hästmänniskan jag vet inte riktigt vad jag skag göra...jag rider en häst som jag tycker om väldigt mycket, och jag tror han tycker om mig också :)...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 282
Senast: Em3li3
·
Utrustning Det verkar som att min häst kommer åt att sparka sig själv med bakfötterna på ballarna på framfötterna. Vad kan jag använda för skydd så...
Svar
3
· Visningar
1 679
Senast: Toksussie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp