Tips på bra kontaktövningar...

S

sadelvan

...vill jag ha. Min favoritövning är att kasta bollen, säga åt hunden att stanna kvar, gå 30 meter från bollen, kalla in hunden som ju helst av allt vill hämta bollen, och sen när han satt sig och vi har ögonkontakt får han hämta den. Dom inkallningarna är SÅ fina. Han älskar sin boll och gör allt för den.

Någon som har bra förslag på enkla övningar eller konster liknande denna? Det enda jag vill använda är en gräsplan, godis och leksak.
 
jaaa! den gör jag också! vill du försvåra den lite kan du stå bakom honom och kasta bollen, och sen be honom komma till dig!

annars vill jag också ha tips på såna övningar.
 
En annan liknande grej är att lägga ut favoritleksaken eller ställa ut en skål med godis i och gå fot förbi den.
 
Ja den var bra.

En annan enklare kontaktövning. Håll en jättesaftig köttbulle eller något annat supersmaskigt i handen och sätt dig på huk framför hunden. Vänta tills hunden kollar dig i ögonen/ansiktet. Ge godiset. De flesta hundar kollar ju först bara på handen där godiset ligger.
 
den gör jag varje gång jyckarna ska ha mat. är det någon övning som tagit lång tid att lära in så var det den! men så är det också en labbe jag har...
 
42 visningar och 2 som svarat.

Kom igen nu hundvänner. Var inte blyga. Ge era tips. Fler övningar!
 
Jag tränade alltid vid dörrar och vid bilen.
Hon fick sitta och vänta tills hon tittat mig i ögonen
och jag sagt varsegod.

I vagnen tränade vi ochså ibland men det kan vara svårt
att köra häst samtidigt.
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 692
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 090
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 708
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp