Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har bara köpt utprovade löparskor en gång men det var ingen positiv erfarenhet. Jag tror det i mycket bara går ut på att sälja dyra skor. För mig fungerar platta och breda skor utan stöd bäst, eller helt enkelt inga skor alls, och det är raka motsatsen till vad jag blev rekommenderad.
Intressant jämförelse är att de skor för hästar med stötdämpning som lanserades för en del år sedan försvann lika snabbt igen.
Men då kanske du inte har några problem som du behöver hjälp att stötta upp?Jag har bara köpt utprovade löparskor en gång men det var ingen positiv erfarenhet. Jag tror det i mycket bara går ut på att sälja dyra skor. För mig fungerar platta och breda skor utan stöd bäst, eller helt enkelt inga skor alls, och det är raka motsatsen till vad jag blev rekommenderad.
Intressant jämförelse är att de skor för hästar med stötdämpning som lanserades för en del år sedan försvann lika snabbt igen.
Jag har ett par Asics Gel-Kayano 19 som jag älskar! Har aldrig kunnat gå och springa utan smärta, värme och svullnad som resultat (skadade benhinnor och mosade knän av tidigare ridolyckor) men nu springer jag 5-6 km 3 gg/v utan att känna av det i benen. Jag betalade 2000kr för skorna för ca 1-2 år sedan, tror de är lite billigare idag.
Men säger som de sndra, gå och få ett par utprovat, det är absolut bäst (det var så jag blev tipsade om mina nuvarande skor). Jag köpte mina på Stadium men hade även varit på Löplabbet där de rekommenderade samma modell som Stadium![]()
Det är ju inte vetenskapligt bevisat att skor som skall kompensera för olika sorters löpsteg och stödja foten faktiskt ger färre skador.
Är inte den åkomman något som orsakas av just skoanvändning?Fast jag är plattfotad och har därför sk Hallux valgus på ena stortåleden, som inte är speciellt trevligt. För mig gjorde ett inlägg susen i löparskorna!
Hmmm.... det vore lite underligt eftersom jag är en inbiten barfotaperson som inte ens trivs med sockar på fötterna....... Men jag vet faktiskt inte. De skor jag använder är definitivt inga högklackade finskor om nu det spelar nån roll.Är inte den åkomman något som orsakas av just skoanvändning?
Jag tycker man skall vara pragmatisk. Har du hittat något som funkar för dig så fortsätt med detFast jag är plattfotad och har därför sk Hallux valgus på ena stortåleden, som inte är speciellt trevligt. För mig gjorde ett inlägg susen i löparskorna!
Har äntligen kunnat börja springa lite smått igen efter en lyckad steloperation av ryggen!
Men, behöver ha ett par nya löparskor med bra stötdämpning!
Fortfarande överviktig , men jobbar på det och med ett lite skruttigt knä som ska åtgärdas.
Har ni några tips?
Fast jag är plattfotad och har därför sk Hallux valgus på ena stortåleden, som inte är speciellt trevligt. För mig gjorde ett inlägg susen i löparskorna!
att sakta men säkert börja löpa på tå.
Och mina slitna leder, platta fotvalv + usla löpsteg är i princip förbytt tack vare fivefingers utan något stöd öht. Har aldrig hållit för jogging förut, men efter ett år med fivefingers har fötterna helt ändrat form(!) och jag kan kuta även på hårda grusvägar utan att få inflammationer.
Tur att det finns massa olika lösningar, så de flesta kan hitta nått som passar!![]()