Bukefalos 28 år!

Tips på bra restauranger

Jag var på Restaurang Cofoco i Köpenhamn för nåt år sen. Fantastisk mat! Alla rätterna är i förrättstorlek och det finns 5 och 6-rätters menyer (man kan även beställa styckevis om man vill ha fler än så). Nordisk mat. Lokalen är en källarlokal på en mindre gata och inte nåt speciellt men maten är fantastisk! Vi åt 6-rätters menyn plus vinmeny till och det var nåt av det godaste jag någonsin ätit! Men om man vill ha en storslagen lokal så är det kanske inte rätt ställe.
 
Jag har försökt många gånger men lyckas inte, de hinner ta slut innan jag hinner trycka på boka trots uppgifterna för i fyllda. Har lyckats på alla andra restauranger innan, gav upp efter två-tre försök.
Mhm, det verkar vara skitsvårt att hinna. Jag kollade nu och de bord som släpptes kl 10 var redan fullbokade.
Visst kan det bero på att bord ges till kontakter, men det kan också vara att ”alla” vet att kl 10 den 1:a i månaden är ”the magic minute”.
 
För en väldigt annorlunda upplevelse med fantastiskt lyxig mat i form av 15 olika rätter - Punk Royale (jag har gått i Sthlm men verkar finnas i Köpenhamn också).

Tror recensionerna på denna sida förklarar konceptet bättre än vad jag kan.
Min svägerska med make var på Punk Royale (bakfickan). De blev väldigt nöjda!
 
Mhm, det verkar vara skitsvårt att hinna. Jag kollade nu och de bord som släpptes kl 10 var redan fullbokade.
Visst kan det bero på att bord ges till kontakter, men det kan också vara att ”alla” vet att kl 10 den 1:a i månaden är ”the magic minute”.
Ja alltså jag har som sagt försökt genom att uppdatera webbläsaren konstant tills klockan slår 10. Brukar sällan ha problem med sådant annars, exempelvis hinner jag i princip alltid beställa vin på systemet när det är släpp trots mycket populära viner, så är ändå rutinerad.
Drog slutsatsen att de flesta borden alltså är fullbokade redan innan det ”allmäna” släppet, men så kanske det inte är.
Nu har jag som tur var en kontakt som kan fixa bord till mig, men känns tråkigt när det är så svårt för gemene man.
Om min slutsats är felaktig så är det ju bara bra!

Övriga michelinkrogar har jag inga problem att boka bord, så länge man har koll när borden släpps.
 
Mina favoriter i stockholm är nog:
Agrikultur
Gastrologik
Etoile

Aloë är också riktigt bra, speciellt kul att de huserar i en trävilla i Älvsjö och inte är i innerstaden.

Annars ska ju Frantzén verkligen vara helt amazing men svindyrt och svårt att få bord utan kontakter.

Jag har flera vänner som varit på Franzén utan att ha några kontakter så det går uppenbarligen att boka bord vanliga vägen med men det är inte enkelt att få bord och alla har bokat precis vid släppet långt i förväg.
 
Ja alltså jag har som sagt försökt genom att uppdatera webbläsaren konstant tills klockan slår 10. Brukar sällan ha problem med sådant annars, exempelvis hinner jag i princip alltid beställa vin på systemet när det är släpp trots mycket populära viner, så är ändå rutinerad.
Drog slutsatsen att de flesta borden alltså är fullbokade redan innan det ”allmäna” släppet, men så kanske det inte är.
Nu har jag som tur var en kontakt som kan fixa bord till mig, men känns tråkigt när det är så svårt för gemene man.
Om min slutsats är felaktig så är det ju bara bra!

Övriga michelinkrogar har jag inga problem att boka bord, så länge man har koll när borden släpps.
Det låter helt extremt! Det måste ju vara att det är bokningar förinlagda för det vore ju konstigt om du skulle vara långsammast varje gån. Fascinerande också att de har så fullbokat. Du får vänta tills hypen är över och något annat ställe blir ännu hetare.
 
Det låter helt extremt! Det måste ju vara att det är bokningar förinlagda för det vore ju konstigt om du skulle vara långsammast varje gån. Fascinerande också att de har så fullbokat. Du får vänta tills hypen är över och något annat ställe blir ännu hetare.

Med 3 stjärnor sedan 2018 är det inte riktigt en hype. 4200 per kuvert verkar gångbart när man serverar på den nivån.
 
Är lite dimmig pga covid men kan inte se att ngn tipsat om Lilla Ego? Mer av en kvarterskrog, ganska avslappnat men hög kvalitet iaf de gånger jag varit där
 
En till 3-stjärnig restaurang i Stockholm är nog vad som behövs för att minska bokningstrycket.
Nu skrev pappa precis att han försökt boka bord på Franzén för två personer idag, han hade också uppdaterat browsern men när borden släpptes fanns det inga kvar. Inte ens lunchtid en vardag.
 

Liknande trådar

Mat Jag fick så himla bra tips på restaurang i Varberg av någon trevlig Bukefalist, så jag testar igen. Nu behöver jag era bästa tips på...
Svar
7
· Visningar
1 099
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 058
Senast: Farao
·
Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
982
Senast: Mineur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 755
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp