Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
WHAT? vad är det för energisnål kamera? min kamera (konica minolta Z2) slukar 4 vanliga batterier på ca 30 sekunder!ramonarunds skrev:Det viktigaste du ska tanka pa ar slutartiden och hur snabb kameran ar. Det ar inte roligt att trycka pa knappen och kameran tar kortet 2 sekunder senare. Da har objektet man tar kort pa redan gatt ivag!!
Det du ska tanka pa ocksa tycker jag, ar att du har ett standarn minneskort, sa att du kan kopa det vart som helst. Det samma galler batterier. Forrut hade jag en kamera jag var tvungen att ladda, vilket var svart nar man var utomlands och inte hade en adapter. Sa den nya kameran kopte jag med vanliga AA-batterier. For att spara bade pengar och tid sa kopte jag uppladdningsbara batterier. Skulle batterierna nagonsin ta slut nar jag ar ute, sa ar det bara att springa in i narmsta affar, bensinstation etc och stoppa in ett par vanliga batterier. Vanliga batterier haller i ca 4 manader i min kamera, och da tar jag massor med kort.
jag har en Konica Minolta Z2, 10x optisk zoom 2-3 mpx, 6½ meters blixt, denna kamera är väldigt stor och klumpig men bilderna blir fantastiska.. jag som fotar mycket hästar för ridskolans hemsida har stor användning av denna kamera..Illa skrev:Funderar på att köpa en kamera. Men jag är helt kass på allt tekniskt.. Så hoppas att någon kan hjälpa mig
Vad ska jag tänka på? Hur bra kamera behöver man (inte lätt för nån att veta)? Spec finesser som är bra osv
och d70s ca 2500...nikon D50 tar 2000 bilder på en laddning...
Det verkar helt okej, men som "bra" räknar jag nog snarare ett kvalitetsobjektiv med fast brännvidd.
canon gör också bra saker, men JAG föredrar lite mera tyngd i utrustningen (hör för övrigt haft canonkamror i åratal och har det än idag, minolta finns också i upplag här hemma!)När jag köpte min senaste digitalkamera så gick jag till butiken och bad att få prata med nån som är duktig på kameror, och då talade jag om för honom vad jag ville med kameran och ungefär vad den fick kosta och så fick han rekommendera det som han tyckte var bra. och jag är jätte nöjd med den. En Canon.