Bukefalos 28 år!

Tips på diskret mascara

Letar efter en mascara som definierar fransarna men inte blir tjock och tung, jag sminkar mig så lite att det knappt syns, jag vill bara inte se trött ut. Inte manga eller sotade ögon alltså.

Den ska vara vattenlöslig och i prisklass under 200 kr.

Har en Maybelline nu som heter One by one men gillar inte riktigt borsten.

Tips?

Skaffa lösa borstar och borsta genom fransarna efter att du lagt på mascaran. Dvs extraborstar utan färg på. Den tar bort överflödet av mascara och delar på fransarna. De använder sådana borstar hos t.ex. Body Shop när de sminkar kunder - då kan de ju inte använda samma borste till flera olika människor utan använder engångsborstar.

Funkar jättebra! Borstarna kan man sen tvätta av och använda igen.
 
Kul detta med vattenlöslig ;)
Jag har slutat med vattenlöslig för många många år sedan.

jag blir lätt varm och svettas, även runt ögonen. Det gör att vattenlöslig mascara lägger sig som en illa gjord sotrand runt ögonen, alternativt rinner iväg. Jag ser utlevad ut redan på förmiddagen.

Så när jag letar mascara går väldigt många bort pga att de inte är vattenfasta.
 
Kak-mascara! Använd en gammal uttjänt mascaraborste som du tvättar av och spritar av, oljar in och sen köper du en ny 70-talsfenomen-mascara från kanebo och får de finaste och bästa visuellt naturliga fransar du kan få. :)
 
Kak-mascara! Använd en gammal uttjänt mascaraborste som du tvättar av och spritar av, oljar in och sen köper du en ny 70-talsfenomen-mascara från kanebo och får de finaste och bästa visuellt naturliga fransar du kan få. :)

Men vad lustigt! När jag läste Lena Furbergs inlägg om extraborstar kom jag plötsligt att tänka på kakmascaran. Eller rättare sagt, jag insåg än en gång hur gammal jag faktiskt är eftersom det var kakmascara som gällde när jag började med smink. Så den finns fortfarande? Eller förmodligen, rättare sagt, den finns nog igen.
 
You´re right. Den har kommit tillbaka och är hur inne som helst! :)
Alltså kakmascaran är bra, bara man har en bra borste.

Jag minns med förskräckelse inspottade kakmascaror men dagens generation kakmascaror är förhoppningsvis lite fetare och inte lika intorkningsbenägna.
 
Jag minns också kakmascaran.... och den skulle vara BLÅ ett tag.... minns fortfarande en kille i lassen som stirrade äcklat på oss och sa "Har ni BLÅ sån där skit också..."
 
Yes, det är min favoritmascara, jag har använt den dagligen i bortåt åtta år och har inga planer på att byta. Kommer just hem från badsemester i medelhavet och jag är ff lika imponerad :)

Låter bra! Men vilken av dem är det du har, av de där som jag räknade upp?
 
Jag har använt Isadoras All day long lash som vardagsmascara på sistone. Den ger ett naturligt utseende, priset är väldigt överkomligt (~150:- ) och det bästa av allt: det är en av väldigt få mascaror som inte sitter under ögonen på mig efter bara en kort stund. (Men lätt att tvätta bort ändå med ljummet vatten.)
 
Låter bra! Men vilken av dem är det du har, av de där som jag räknade upp?
Det är 38 ºC Separating & Lengthening Mascara jag har. Jag satt och rensade bland semesterbilderna igår kväll. Där dyker det upp en bild på mig, efter en snorkeltur, med perfekt svarta, separerade, långa ögonfransar :) Inget svart under ögonen eller i havet :love::love::love:
 
Det är 38 ºC Separating & Lengthening Mascara jag har. Jag satt och rensade bland semesterbilderna igår kväll. Där dyker det upp en bild på mig, efter en snorkeltur, med perfekt svarta, separerade, långa ögonfransar :) Inget svart under ögonen eller i havet :love::love::love:

Jag är helt enig med Basilika. Den är i en klass för sig!

Tack! Jag gissade att den var den, men tyckte att det var bäst att fråga.

Har aldrig tänkt på att ragga under vattnet, tack för tipset, jag är en hängiven snorklare :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är jag trött på att lägga tid på att sminka mig varje morgon och ändå inte få till det där resultatet jag önskar så nu hoppas jag ni...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 846
Senast: kompis87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp