Tips på dressyrsadlar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jessiepessiepess
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 101
J

jessiepessiepess

Hej! Vill ha lite tips på olika dressyrsadlar. Ska vara 17tum, stora knästöd, till svankig,bred häst med manke. Alla tips välkomna!
(Självklart ska jag ha ut sadelutprovare, men kan va bra med lite hum om olika sadlar) :)

Mvh Jessie

Sv: Tips på dressyrsadlar!

Är hästens rygg böjd eller rak, är den rund eller takformad? Har hästen lång eller kort anläggningsyta?

Ryggen är platt(ej rund), och bred, svankig(böjd), kort anläggningsyta! kan lägga upp bild inom kort! Mvh Jessie :)

Jag är långt ifrån någon sadelexpert och tar alltid ut sadelmakare när jag behöver hjälp kring passform och sadelinpassning (precis som jag såg att du ska göra). Men om du vill ha ett tips på en skön, medeldyr, dressyrsadel så tipsar jag gärna om Globus Crincle. Jag har en sådan till mitt holländska halvblod med hög manke, kort anläggningsyta, kanske inte direkt svankig - men svängd rygg, och jag tycker hemskt bra om den. Mjuk och fin i lädret, ordentliga knästöd och mjuk, djup sits.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 734
Senast: Edla
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Retrievertråden