Tips på Eksemtäcke!

C

cillaozantos

Efter förra sommaren med alla insekter så har jag bestämt mig att strunta i dåliga flugmedel och satsa på ett täcke till min lilla goding. Jag hade ett flugtäcke under någon vecka bara förra året men bronsarna kröp in under täcket på han. Så jag är inne på att skaffa ett eksemtäcke, tycker dessutom att de ser ut att vara rätt bekväma. Med tanke på att de betar hela tiden så vill man inte ha något som spänner vid bogen. Har läst mig till att Hööks täcken inte var bra. Har ni några tips?
 
Sv: Tips på Eksemtäcke!

Jag köpte ett eksemtäcke från Boett och har använt det flitigt, det har hållt 3somrar nu, lite dyrt men jag rekommenderar det! Använder det på min knottkänsliga shettis.
 
Sv: Tips på Eksemtäcke!

Förvisso men det blir onödigt tungt och tjockt jämfört med vanliga flugtäcken.
Vi har några från Weatherbeeta och ett från Hansbo som alla fungerar utmärkt. Det från Hansbo är lite jobbigt med alla remmar till magplattan men denna sitter också bättre än på de andra. Är nöjd med båda och då tillhör jag den kinkiga typen vad gäller passform och prestanda på täcken.
Jag har faktiskt ett till kom jag på, även det från Hansbo. Ett gammalt i hårdare nät och frågan är om inte det är bäst. Passar bara gammelgubben då halsen är stor till de andra.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en SWB med brett ansatt hals och bred/djup bål. Hon har Rambo i det mesta ute men kan även klämmas in i Amigo när det krisar...
2
Svar
24
· Visningar
1 442
Senast: Corax
·
Utrustning Förra året köpte jag ett Sun Shield eksemtäcke från Hööks för att försöka skydda min häst någorlunda från de stora bölder hon ibland får...
Svar
17
· Visningar
2 524
Senast: Ace
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: Shixle
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 505
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp