Tips på en bra bärbar dator..

Sv: Tips på en bra bärbar dator..

Mina jobbilder ligger på 25 mb styck, tiff-filer tar plats!
vissa är t.om upp til 35-40 mb stora :eek:
 
Sv: Tips på en bra bärbar dator..

*knapplån*


Jag snor den här tråden lite :angel:

Jag ska köpa mig en ny bärbar dator men är helt vilsen i djungeln :( Jag är verkligen sämst på det här med datorer och desto mer jag läser på desto mer förvirrad och desto mindre förstår jag känns det som. Jag är i stort behov av konkreta tips på specifika datorer helt enkelt :bow:

Jag letar efter en dator som jag ska använda till att skriva skolarbeten på, surfa, lyssna på musik och se film på, jag vill gärna kunna kolla film på den eftersom jag inte har tv och jag har ingen annan stationär dator så den ska liksom kunna fylla alla mina behov, jag vill kunna spara ner mycket musik och bilder på den, men jag spelar inga avancerade spel eller något sådant, men den ska ju helst inte vara för långsam. Skulle jag någon gång köpa en tv hade jag gärna viljat kunna koppla ihop tvn med datorn för att kolla film på tvn genom datorn så att säga :) och vad jag har förstått från kompisar vill jag tydligen ha trådlöst nätverk och brännare på den.

Finns det någon som har något bra tips? Hur billigt kan man komma undan egentligen? Jag har absolut inte råd med >15
 
Sv: Tips på en bra bärbar dator..

tack så jättemycket för svar! :bow: Jag har varit lite rädd för att köpa så billiga datorer, vad är det egentligen man betalar extra för när datorn börjar kosta upp emot 12 istället?
 
Sv: Tips på en bra bärbar dator..

Mera Minne
Större Hårddisk
Värre grafikkort

Ibland större skärm men allt över 15.4" är för stort för att kalla bärbart tycker jag :)
 
Sv: Tips på en bra bärbar dator..

Betyder mer minne att den är snabbare när man surfar och så eller?

Och grafikkort? Blir det bättre bild då eller?

Jag har föressten hört vissa som har lite tveksamheter mot Hp, men det är inget att oroa sig för då?

*trakaserar Laban med frågor* :p
 
Sv: Tips på en bra bärbar dator..

Har inte läst hela tråden, men grafikkortet spelar bara roll om du ska spela spel, mer minne behövs till detsamma, idag är det så mycket istoppat som standard att mer knappast märks på surfhastigheten, och personligen skulle jag inte köpa en HP nej. :angel:
 
Sv: Tips på en bra bärbar dator..

Jag har Hp, inga problem alls
 
Sv: Tips på en bra bärbar dator..

ok! tack återigen för svar :bow: nu känns det bättre inför datorköpet med all min nyvunna kunskap :cool:
 
Sv: Tips på en bra bärbar dator..

Om man köper en bärbar dator som den du rekommenderade Tant Gredelin tex.
Vad krävs utöver den för att kunna surfa trådlöst? Vilka extra kostnader tillkommer innan man kan sitta och dricka gin & grape på balkongen och kolla buke tex....;)

Tacksam för svar, Red Mile sällan sig till skaran av datordummies....:o
 
Sv: Tips på en bra bärbar dator..

Den dator har en inbyggd mottagare.
Det du behöver är en sändare (Accesspunkt)

Det finns accesspunkter som ligger för sig men det finns även de som har inbyggd router.

En router är en slags minidator som sköter allt till till lilla nätverk.

Har du ingen router så rek att du investera i en sådan med en inbyggd accesspunkt.

Många har så att man kopplar modemet till datorn och det betyder att ingen mer kan använda internet samtidigt.

Det man gör då är att koppla modemet till routern och den delar sedan ut till en dator och samtidigt skicka via WLAN (Trådlöst nätverk) till din bärbar dator.
 
Sv: Tips på en bra bärbar dator..

Tack för svaret Laban! :)

I detta hushåll finns endast en person och en dator, behövs det då fortfarande en router?
 
Sv: Tips på en bra bärbar dator..

Tja om den datorn är en bärbar dator så nej

Men en router idag kostar lika mycket som en accesspunkt och kan bli lättare att ställa in så det är endå att rekomendera
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 017
Senast: Sasse
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: valy
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 945
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp