Tips på fler sadlar liknande Globus Ordo Equester Venus

hannacecilia

Trådstartare
jag har provat den nya globusmodellen Ordo Equester (dressyr, single)
den låg riktigt bra på hästen och jag tyckte den var skön.
nu undrar jag om någon vet vilka fler sadlar som då kan tänkas passa pållan?
är själv dålig på vilka märken som passar vilka hästar och det vore ju roligt att
provrida några fler innan jag slår till -tips någon?

Sv: Tips på fler sadlar liknande Globus Ordo Equester Venus

Jag har Ordos Juno (har även fältsadeln). Nu blev jag väldigt sugen på Venusen ju :) Kan du berätta lite mer om vad du tyckte om den?
Ordos sadlar är ju ganska så "enkla" i passformen, raka med bra plats för manken och något takformade.

jag kom otroligt nära hästen:bow: har nu haft harry dabbs med djup sits och stora stöd och blev glatt överraskad att jag satt så bra i en sadel med inte fullt samma "fåtöljkänsla". jag kände mig fri och det verkade även hästen göra.

vad tycker du själv om juno?
någon ide om annat märke med ungefär samma passform?

Junon är riktigt trevlig! Jag fick en enorm träningsverk av den bara.. man satt liksom så himla rätt på nåt vis :)
Det var singelkåpa på Venusen va? Jag fullkomligt älskar singel (precis som på Marsen) därför jag blev sugen den :)

det är singelkåpa -i övrigt skall det vara samma sadel om jag förstått rätt.

Påminner Venusen om "Tekna" sadeln?
jag tycker mig se en viss likhet. Tekna passar min häst men jag vill gärna ha en lädersadel också, blev lite sugen på Venusen.

Ngn som provat den?

Enligt hon jag köpte min Tekna av så kunde jag köpa Ordo Equester om jag ville ha en "likadan" fast i läder. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 978
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 696
Senast: ylvalill
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma

Hästrelaterat

Tillbaka