tips på flicknamn

Kan tipsa om appen Kinder där det finns hur många förslag som helst på namn :up:

Innan vår son föddes hade vi den här listan på flicknamn:

Nancy
Idde
Sally
Ingvild
Heidi
Gillian
Elly
 
Jag är förtjust i korta namn, och hade en lång lista när jag var gravid. Fick dock en son så får spara listan till en eventuell tvåa.

Agnes
Alba
Alma
Edit
Ester
Hedda
Liv
Nanna
Rut
Siri
Sigrid
Signe
 
Samma här. Gillar Molly och Fanny också.

Fanny är fint tills en börjar prata engelska :D

Nu har vi valt bort barn men när jag var yngre skulle jag ha två döttrar som skulle heta Eva Viola och Tyra Elvira, efter mormor, farmor och gammelmor/farmor. Ett annat släktnamn som är fint är Saga.

Vet inte hur jag tänkt om det skulle bli pojkar för alla män i vår släkt heter nåt dubbelnamn med Lars eller Arne...
 
Fanny är fint tills en börjar prata engelska :D

Nu har vi valt bort barn men när jag var yngre skulle jag ha två döttrar som skulle heta Eva Viola och Tyra Elvira, efter mormor, farmor och gammelmor/farmor. Ett annat släktnamn som är fint är Saga.

Vet inte hur jag tänkt om det skulle bli pojkar för alla män i vår släkt heter nåt dubbelnamn med Lars eller Arne...
Saga har jag själv som en stark favorit. Funderar dock på om det kanske passar bättre som andranamn/mellannamn.
 
Fanny är fint tills en börjar prata engelska :D

Nu har vi valt bort barn men när jag var yngre skulle jag ha två döttrar som skulle heta Eva Viola och Tyra Elvira, efter mormor, farmor och gammelmor/farmor. Ett annat släktnamn som är fint är Saga.

Vet inte hur jag tänkt om det skulle bli pojkar för alla män i vår släkt heter nåt dubbelnamn med Lars eller Arne...

Eva Viola och Tyra Elvira var ju superfina namn!
 
Nu väntar vi en pojk och om vi får som vi vill kommer det att komma en lillasyster Isabella till nästa gång! :) (Vi önskar oss alltså en av varje)

Gillar också:

Stella
Olivia
Lisette
 
Maya
Isabelle
Isabella
Isa

Inser om jag får en flicka i framtiden kommer svårt komma på namn, men dessa som jag gillade lite :love:

Angående namnet Emma det är jättefint men känns som "alla" heter det eller iallafall många, sådär om man vill ha lite unikt namn.
// Emma :D
 
Vi väntar en tjej i juli och såhär långt består vår namnlista av följande;

Isabelle
Chloé
Celeste
Corinne
Ellie
Gabriella
Lilly
Milla
Millie
Noelia
Noelle
Nelli
Philippa
Zoe
Julia
Elle
Connie

Julia ligger nog rätt bra till, det är första gången mannen faktiskt aktivt kommer med ett namnförslag och inte bara säger bu eller bä om mina och jag tycker också att det är fint så det kanske blir en Julia. :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
719
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Vi vill ha lite tips på ställen där man kan experimentera gärna passande 13 åring.
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: SaraXX
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 464
Senast: tuaphua
·
Kultur Jag behöver tips på vad vi kan hitta på på nyårsafton. Vi brukar alltid åka nånstans och äta nåt gott (inget fancy, bara gott). Men i år...
Svar
14
· Visningar
673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp