Tips på företag

matildadahlgren

Trådstartare
Vi har just börjat en ny kurs i skolan, entreprenörskap. I den kursen ska vi "starta" ett eget företag. Det kan vara i stort sätt vad som helst. Jag vill komma på något som har med hästar att göra, till exempel så är det två tjejer på min skola som ska rida in en häst. Har funderat och funderat men har inte kommit på något bra än. Har ni några förslag?
Tacksam för svar!

Kan tillägga att det är något som jag faktiskt ska göra på skoltid. Till exempel om jag skulle rida in en häst så skulle jag åka iväg och göra det på entreprenörskaps lektionerna.
 
När det handlar om entreprenörskap så ska det ju helst vara något som inte finns så mycket av redan, nyskapande, nytänkande, förenklande osv. Så bara ha som affärsidé att rida in hästar anser inte jag vara entreprenörskap. Försök höra runt bland hästfolk vad dom saknar både inom tjänster och produkter, finns det något som skulle underlätta deras vardag, ge mervärde i form av tid eller liknande? Att vara entreprenör handlar om att se vad för behov som finns och komma på bra sätt att tillgodose dom behoven så börja med att ta reda på vad folk faktiskt vill ha som inte redan finns eller som inte finns i något bra utförande! :)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 379
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
677
Senast: valy
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 489
Senast: Angel
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp