Tips på HÅLLBARA boots

Harbor

Trådstartare
Behöver alltså igen köpa nya boots att ha på hästen i hagen. Har köpt i gummi från H...s , de gick sönder efter första användningen. Neopren tar så länge att torka när man sköljer dem. Vilka är bäst??
(de flesta tycks köpa H..z.s neoprenboots, har jag sett)
 
Sv: Tips på HÅLLBARA boots

Min gamla FT-häst åt boots i terrängen men de som höll bäst var Professionals choice!
 
Sv: Tips på HÅLLBARA boots

Behöver alltså igen köpa nya boots att ha på hästen i hagen. Har köpt i gummi från H...s , de gick sönder efter första användningen. Neopren tar så länge att torka när man sköljer dem. Vilka är bäst??
(de flesta tycks köpa H..z.s neoprenboots, har jag sett)

Och mina hööks boots hållit jätte bra.
Men nuvarande hästen går med "helstängda" boots.
Typ sådana här:
http://www.hestbolaget.se/boots/440-astund-rafflade-boots-klockor.html

Sitter bra, åker inte av och inte gett några skav alls. Går med dessa dygnet runt. =)
 
Sv: Tips på HÅLLBARA boots

Antar att de fungerar, men är det jobbit att trä dem över hoven?? Det ser jobbigt ut.
 
Sv: Tips på HÅLLBARA boots

Antar att de fungerar, men är det jobbit att trä dem över hoven?? Det ser jobbigt ut.

Vet faktiskt inte, inte jag som satte på dem. Men antar att man kan göra som man gör med gummiringar man sätter på bettet. Man får värma upp dem lite så de blir mer töjbara. =)
 
Sv: Tips på HÅLLBARA boots

Jag använder neoprenboots (Showmaster), men har två uppsättningar så om det ena paret blir för blöta kan jag skölja av dem och hänga dem på tork. Köpte mina båda par i mitten av november och de håller än - men någon enstaka krigsskada från broddperioden.
 
Sv: Tips på HÅLLBARA boots

Bästa gummibootsen är utan tvekan Sprengers. Min yngling har dessa dygnet runt, ger inga skva och trots att han trampat på dom håller de bra.Är dessutom väldigt lätta att dra på och av!

1190110g.jpg
 
Sv: Tips på HÅLLBARA boots

Jag har dom, och jag får krångla o ta i som satan för att få av och på dom.

Håller med flera andra, PC's är bäst i både hållbarhet och passform.
 
Sv: Tips på HÅLLBARA boots

Herregud människa har du ingen armstyrka:D;)! Jag tycker dom är superlätta att ta på och av. Och då "lyfter" jag de ändå över skon nu när de är broddade.
 
Sv: Tips på HÅLLBARA boots

Jag använder också hela, ribbade gummiboots. Det är det enda som håller i längden.
Jag brukar ta hjälp av en hovkrats när jag drar av och på dom om jag tappar geppet med mina små klena fingrar ;)
 
Sv: Tips på HÅLLBARA boots

Herregud människa har du ingen armstyrka:D;)! Jag tycker dom är superlätta att ta på och av. Och då "lyfter" jag de ändå över skon nu när de är broddade.

Hur vet man vilken storlek man ska ha på hela gummiboots?

Brukar köpa ett gäng med kardborre på gekås men de går ju sönder för ingenting numera (förr var de riktigt bra! Har ett par kvar). Tänkt skaffa Sprenger länge men nu när sista paret är på börjar de blir lite mer akut att faktiskt förverkliga :p
 
Sv: Tips på HÅLLBARA boots

De mest prisvärda jag använt till min "bootsdödare" är Hööks Showmaster. Tycker dem är super, inga skav trots 8 veckors användning dygnet runt, endast lite platt päls runt kronranden. Trampar hästen på dem så åker det oftast bara av en bit eller blir en lite reva.
 
Sv: Tips på HÅLLBARA boots

Jag brukar fläska på med en stor storlek på bootsen så att de verkligen kommer ner till marken på baksidan. Försökte kolla häromdagen vilken storlek jag har på paret som används, men lyckades inte hitta. Skulle tro att dom är M el L för de täcker i princip hela hoven på Barbie:p.
 

Liknande trådar

Islandshäst Tips på ett bra eksemtäcke som håller lite mer än en vecka ... Jag köpte ett på Nis..h där tyget går sönder så fort det fastnar i...
Svar
9
· Visningar
1 096
Senast: Fiorano
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 519
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 391
Senast: monster1
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 149
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp